vægt ??
Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 03-05-05 16:18

Hejsa.

Lige et hurtigt spørgsmål.

Hvor meget vejer en ganske almindelig mursten ??

Jesper

Fra : jacob

Dato : 04-05-05 14:15

"Jesper Jacobsen" <jesper.jacobsen@NOSPAMpost.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:42779626$0$79461$14726298@news.sunsite.dk...
> Hejsa.
>
> Lige et hurtigt spørgsmål.
>
> Hvor meget vejer en ganske almindelig mursten ??
>
> Jesper

jeg mener at det er 2,4 kg.

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 04-05-05 17:00

"jacob" <jjo@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> "Jesper Jacobsen" <jesper.jacobsen@NOSPAMpost.cybercity.dk> skrev i en
> meddelelse news:42779626$0$79461$14726298@news.sunsite.dk...

> jeg mener at det er 2,4 kg.

Takker. Så kan jeg jo regne ud hvor mange jeg må have på traileren ad
gangen.

Jesper

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 04-05-05 21:34

"Jesper Jacobsen" <jesper.jacobsen@NOSPAMpost.cybercity.dk> skrev

> Takker. Så kan jeg jo regne ud hvor mange jeg må have på traileren ad
> gangen.

Læg dem i to lag, så bærer de nederste de øverste, og du kan køre med ligeså
meget som naboen!
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-05-05 21:48

Preben Riis Sørensen wrote:

> Læg dem i to lag, så bærer de nederste de øverste, og du kan køre med
> ligeså meget som naboen!

En trailer er godkendt til en vis maksimumlast - uanset hvordan det læsses.
Selv om man kunstfærdigt har fået et overlæs til at fylde næsten ingenting,
får man alligevel en bøde, hvis man bliver stoppet og kontrolleret.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 04-05-05 22:05

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammmeplease.invalid> skrev

> [...]
ingenting,
> får man alligevel en bøde, hvis man bliver stoppet og kontrolleret.

Det ved vist alle, men det er nok ikke mange der ved hvor stor bøde der
vanker.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Ole Mikkelsen

Dato : 04-05-05 22:57

> [...]
> læsses.
> ingenting,
>
> Det ved vist alle, men det er nok ikke mange der ved hvor stor bøde der

50% overlæs = kørekort pist væk.

Ole

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 05-05-05 09:28

"Ole Mikkelsen" <Ole_LisbethFJERNES@pc.dk> skrev i en meddelelse

> 50% overlæs = kørekort pist væk.
>
> Ole

På den trailer jeg har -- ja eller skal have - kan der være ca 350 sten, så
jeg tror jeg kan have lidt flere på end på naboens 500 kg's.

Jesper

Fra : Heino Strauss

Dato : 05-05-05 20:14

dog "kun" betinget frakendelse