træplader eller lignende til udendørs brug~
Fra : Jakob Aagaard Harder

Dato : 02-05-05 21:49

Jeg har et murstykke (ca. 8 x 1 meter), der er grimt, som jeg gerne vil
beklæde med nogle træplader eller lignende, som jeg så kan male. (Det er
naboens mur, så jeg vil ikke lave større istandsættelse af frostsprængte
sten m.v., men vil blot have noget pænere at se på.)

Hvad skal man bruge for at det kan holde til at sidde udendørs (det står
ikke mod jord, så det står ikke i vand, men bliver selvfølgelig vådt, når
det regner).

VH
jakob

Fra : Anders Lund

Dato : 02-05-05 21:19

"Jakob Aagaard Harder" <jharder@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke mod jord, så det står ikke i vand, men bliver selvfølgelig vådt, når

Jeg ville beklæde med eternit, som er vedligeholdsfri og nemt at sætte op.
Underlaget skal være forskalling og pladerne skæres nemt til med en
vinkelsliber med diamantklinge.
Men det er jo naturligvis smag og behag, hvad man kan holde ud at se på.....
Mvh
Anders Lund

Fra : Jakob Aagaard Harder

Dato : 02-05-05 23:22

"Anders Lund" <anders.lp_FJERN_@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
> vinkelsliber med diamantklinge.
> Men det er jo naturligvis smag og behag, hvad man kan holde ud at se

Hvor køber mand ette (ved du til hvilken ca. m2 pris?)

Hvorfor skal underlaget være forskalling? Kan det ikke bare sættes op med
skruer på muren?

VH
Jakob

Fra : Tømreren

Dato : 03-05-05 07:12

"Jakob Aagaard Harder" <jharder@mailme.dk> skrev i en meddelelse
news:427699e9> Hvor køber mand ette (ved du til hvilken ca. m2 pris?)

Hos de fleste trælast'er og jeg mener de ligger på ca. 80 kr. M2

> Hvorfor skal underlaget være forskalling? Kan det ikke bare sættes op med
> skruer på muren?

Du skal først sætte en "klemmeliste" (19x50 mm) på muren,husk at den skal
være trykimpræneret;derefter sætter man gummibånd på listerne,købes i ruller
med 30M. og til sidst sættes pladerne på med skruer i samme farve som
pladerne.

Du gør dig selv en stor tjeneste ved at bestille dem på mål,husk dog at
fratræk ca. 5 mm. pr. plade som der skal være i ALLE samlinger for at
pladerne ikke "springer"

Der står sikkert noget her som du kan bruge:
http://www.dansketernit.dk/

Mvh
Tømreren

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 03-05-05 11:07

Jakob Aagaard Harder wrote:

> vil beklæde med nogle træplader eller lignende, som jeg så kan male.
> (Det er naboens mur,

Hvad siger naboen til at du borer huller i hans mur?

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/

Fra : Jakob Aagaard Harder

Dato : 03-05-05 19:25

"Erik Ginnerskov" <erik@donotspammmeplease.invalid> wrote in message

> Hvad siger naboen til at du borer huller i hans mur?
>
> --
Ikke noget går jeg ud fra - han går selv og banker søm i den fra tid til
anden (på min side!)- det er bl.a. derfor den er så frostsprængt.