Hvilken snegl ??
Fra : John T.

Dato : 02-05-05 11:26

"Faldt" over den snegl på vej til købmanden, hjem efter kamera.
Det er den største snegl jeg har set i naturen, men hvad hedder den ?
Hilsen John
Ses her:

Fra : Niels

Dato : 02-05-05 11:38

"John T." <kispus@despammed.com> skrev i en meddelelse
> "Faldt" over den snegl på vej til købmanden, hjem efter kamera.
> Det er den største snegl jeg har set i naturen, men hvad hedder den ?

En vinbjergsnegl.

Tilberedes med persillesmør og hvidløg.

Mvh Niels

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 02-05-05 11:50

I news:42760035$0$89799$edfadb0f@dread14.news.tele.dk <John T.>
<kispus@despammed.com> skrev:

> "Faldt" over den snegl på vej til købmanden, hjem efter kamera.
> Det er den største snegl jeg har set i naturen, men hvad hedder den ?
> Hilsen John
> Ses her:

Det er en vinbjergsnegl. Skulle være yderst delikate i hvidløgssovs :)

mødes med en gunstig lejlighed....
www.st-roerbaek.dk

Fra : John T.

Dato : 02-05-05 12:46

> Det er en vinbjergsnegl. Skulle være yderst delikate i hvidløgssovs :)
>
> --
> Carsten (3600),

Kan da ikke nænne at snuppe den, så den for lov at vandre videre !!
John

Fra : Calle.

Dato : 02-05-05 15:11

John T. wrote:
> "Faldt" over den snegl på vej til købmanden, hjem efter kamera.
> Det er den største snegl jeg har set i naturen, men hvad hedder den ?
> Hilsen John
> Ses her:

Ganske almindelig vinbjergsnegl

--
Calle.

Fra : John T.

Dato : 02-05-05 16:52

> Ganske almindelig vinbjergsnegl
>
> --
> Calle.

Har taget den med hjem og lagt den i vores blomsterkasse.
Kan man fodre den ? Og med hvad ?
John

Fra : Preben Andersen

Dato : 02-05-05 17:13

"John T." <kispus@despammed.com> wrote in message

> Har taget den med hjem og lagt den i vores blomsterkasse.
> Kan man fodre den ? Og med hvad ?

Den fodrer sig selv med grønt, men hvis du absolut vil, så prøv med
salatblade. Den smutter hurtigt sin vej, hvis du ikke lukker den inde bag et
sneglehegn.

mvh
Preben

Fra : John T.

Dato : 02-05-05 17:22

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Den fodrer sig selv med grønt, men hvis du absolut vil, så prøv med
> salatblade. Den smutter hurtigt sin vej, hvis du ikke lukker den inde bag

Tror sku den sover, den har ligget næsten samme sted
de sidste 3-4 timer.
John

Fra : Hans B.

Dato : 02-05-05 19:12

Tjaaaaa. den yndige lille snegl har foreløbig kostet mig adskilligt tusinde
kroner, fordi den er mellemvært for en parasit som æder min hunds hjerte og
lunger.... så yndigt at den sover, men sps den i hvidløg eller send den til
evig hvile.. den er pest for de fleste af os både hunde- og haveejere..

Hans