50*50 fliser og sten, billigst ?
Fra : Ukendt

Dato : 01-05-05 20:08

Hej

Jeg skal have nye fliser foran huset. Vil gerne have 50x50 med sten imellem,
eks brosten, eller chaussesten.

Men,
1) jeg har fået at vide at det er tæt på dobbelt så dyrt at lægge ifht eks
herregårdssten
2) brosten/chaussesten er dyrer at lægge.

Så, hvordan løser jeg dette billigst muligt. Jeg vil rigtigt gerne have de
tern, med fliser og brosten/chaussesten.

PS: Hvad er forskellen på chaussesten og brosten?

Mvh
Jakob

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 01-05-05 20:43

On Sun, 1 May 2005 21:07:51 +0200, ".:J:."
<MONKEYselskab-at-bigfoot.com> wrote:

>PS: Hvad er forskellen på chaussesten og brosten?

Størrelsen.
Chaussesten er i omegnet af 10x10x10 cm , brosten er en del større - og
noget mere uregelmæssige i størrelsen svjv.

Så når de siger i tv at de autonome ved en demonstrations smed med
brosten, så er de fulde af løgn - en autonom kan dårligt nok løfte en
brosten

Fra : Leonard

Dato : 01-05-05 20:54

Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk> wrote:

>Chaussesten er i omegnet af 10x10x10 cm , brosten er en del større - og
>noget mere uregelmæssige i størrelsen svjv.

Eller mindre, jeg ser mange der kun er 5x5 cm på overfladen ...

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Er du skiftet til Firefox? www.mozilla.org

Fra : John Bennetzen

Dato : 02-05-05 16:20

> Eller mindre, jeg ser mange der kun er 5x5 cm på overfladen ...
Så kaldes de mosaiksten...

John

Fra : anders majland

Dato : 01-05-05 21:07

> Så, hvordan løser jeg dette billigst muligt. Jeg vil rigtigt gerne have de
> tern, med fliser og brosten/chaussesten.

Overvejde det også - og også at lægge pigsten - men besluttede at det blev
for bøvlet. Derfor bliver det "bare" en 10x10cm sort beton diagonalt mellem
hver 40x40 cementflise og 10x20 cement på siderne (dem har jeg rigeligt af)

Så hvis det bare er ternene du vil have og ikke nødvendigvis
brosten/chaussesten er det "nemt"

/A

Fra : Ole & Mette Køster

Dato : 02-05-05 19:53

".:J:." <MONKEYselskab-at-bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> tern, med fliser og brosten/chaussesten.
>
> PS: Hvad er forskellen på chaussesten og brosten?

Hej. Vi har lige lagt 40*40 betonfliser ( i grupper af 4 stk) med
chaussessten imellem. Det er ikke så svært. Chaussesstenene måler 9*9*6 cm,
og det er rigtigt at det er noget dyrere, ca 2,5 * dyrere end alm
herregårdssten, dvs ca 230 kr pr m2.
Vi har købt gennem www.netfliser.dk, der var chaussesstenene 1,5 kr
billigere pr stk end hos Silvan.
mvh Ole

Fra : .:J:.

Dato : 03-05-05 11:23

> [...]
> chaussessten imellem. Det er ikke så svært. Chaussesstenene måler 9*9*6
> cm, og det er rigtigt at det er noget dyrere, ca 2,5 * dyrere end alm

Hej Ole

Tak for svaret. Du har vel ikke mulighed for at poste et billede i binaer ?

Bliver felterne ikke lidt for "små" med 40x40 ? Skal der køres på dem?

Mvh
Jakob