Træbeskyttelse af nyt gyngestativ
Fra : Clausen

Dato : 25-04-05 20:24

Hej NG,

Jeg har lige fået et gyngestativ opsat. Den er jo mere eller mindre
permanent installeret så jeg ville gerne træbeskytte den maximalt - så den
kan holde i mange år.

Helt essentielt spørgsmål: Skal jeg altid grunde først? Jeg spørger fordi
jeg har en Gori-44 træbeskyttelse stående. På den står der "...mod svamp og
råd...vandafvisende...". Men længere henne står der også at man altid bør
grunde med Gori-22 først - netop for at undgå råd og svamp. Så altså hvad
siger erfaringen herinde? Bør jeg grunde med Gori-22 først?

Tak for svar...

--
Clausen

Fra : John Vedsegaard

Dato : 27-04-05 17:33

"Clausen" <S.Clausen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> bør grunde med Gori-22 først - netop for at undgå råd og svamp. Så altså
> hvad siger erfaringen herinde? Bør jeg grunde med Gori-22 først?

Ja, du bør grunde det først hvis du vil have lang holdbarhed.
Især hvis det udsættes for fugt i bunden, hvilket det nok gør.

John Vedsegaard
www.taform.dk

Fra : Clausen

Dato : 01-05-05 10:28