At så græsplæne
Fra : Lars Bonnesen

Dato : 25-04-05 20:14

Vi har sået græsplæne her i weekenden. Er det en fordel at vande den med en
haveslange, eller er det tilstrækkeligt at vente på den kommende regn?

Vh, Lars.

Fra : -=- JF -=-

Dato : 25-04-05 20:55

"Lars Bonnesen" <none@invalid> skrev i en meddelelse
> Vi har sået græsplæne her i weekenden. Er det en fordel at vande den med
> en haveslange, eller er det tilstrækkeligt at vente på den kommende regn?

Er den da ved at gå ud?

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 26-04-05 07:00

"-=- JF -=-" <Xjfrandsen@Xgmail.com> wrote in message
> "Lars Bonnesen" <none@invalid> skrev i en meddelelse
>>
> Er den da ved at gå ud?

Der har ikke været nogen før - det er nybyg.

Vh, Lars.

Fra : John T.

Dato : 26-04-05 00:22

> [...]
> en haveslange, eller er det tilstrækkeligt at vente på den kommende regn?

Jorden er temmelig tør lige nu, så vand du bare så
der kan komme gang i den, men brug
en af disse spredere !
John

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 26-04-05 07:01

"John T." <kispus@despammed.com> wrote in message

> "Lars Bonnesen" <none@invalid> skrev i en meddelelse

> Jorden er temmelig tør lige nu, så vand du bare så
> der kan komme gang i den, men brug
> en af disse spredere !

Hvad er en spreder - jeg kan vel bare bruge haveslangen med pistolgreb?

Vh, Lars.

Fra : jones_net

Dato : 26-04-05 07:14

"Lars Bonnesen" <none@invalid> wrote in message

> "John T." <kispus@despammed.com> wrote in message

> Hvad er en spreder - jeg kan vel bare bruge haveslangen med pistolgreb?

Det er sikkert også det John T. mener - det du skal sørge for, er egentlig
bare at du ikke spuler direkte ned i jorden, for så skylles frøene sammen i
klumper, og du vil får en grim plæne med stpre bare pletter...

/J

Fra : Torben

Dato : 26-04-05 07:15

En spreder kan evt. være et brusehoved eller noget andet der spreder
strålen. Kan du evt. også justere på dit pistolgreb.

/Torben

Fra : John T.

Dato : 26-04-05 07:23

> Hvad er en spreder - jeg kan vel bare bruge haveslangen med pistolgreb?
>
> Vh, Lars.

En spreder, (vandspreder) er det modsatte af én tyk vandstråle der jo,
hvis du bruger den, vil samle de små græskort i små bunker.
Det kan også være en der sender tynde stråler op i luften
samtidig med at den drejer rundt eller fra side til side.
John

Fra : John T.

Dato : 26-04-05 07:36

> [...]
> Det kan også være en der sender tynde stråler op i luften
> samtidig med at den drejer rundt eller fra side til side.

Se her Lars og læs afsnittet, lidt nede på siden,
"Havevanding"
http://images.google.dk/imgres?imgurl=http://gourmethaven.dk/aaret/juni2004/2937.jpg&imgrefurl=http://gourmethaven.dk/aaret/juni2004/snevejr.html&h=345&w=300&sz=50&tbnid=XV6A16CYG5IJ:&tbnh=115&tbnw=100&start=2&prev=/images%3Fq%3Dhavevanding%26hl%3Dda%26lr%3D%26sa%3DN

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 28-04-05 08:49

On Mon, 25 Apr 2005 21:13:31 +0200, "Lars Bonnesen" <none@invalid>
wrote:

>Vi har sået græsplæne her i weekenden. Er det en fordel at vande den med en
>haveslange, eller er det tilstrækkeligt at vente på den kommende regn?

Græsset vil selvfølgelig spire hurtigere, hvis det lige får en sjat
vand. Problemet med en vandspreder, om det er en håndholdt model eller
en vander der stilles ud på stykket, er at de tit giver så meget vand at
det begynder at løbe - og når vandet løber, så tager det frøene med sig.
Der skulle komme en del regn de kommende dage, det vil være fint nok at
vente på det. Frøene tager ikke skade af at ligge et par dage længere.