Bord til overfræser og hvad kan man
Fra : Bo Carøe

Dato : 25-04-05 19:01

Hej.
Jeg har lige købt en overfræser og kender endnu ikke til alle den's
anvendelsels muligheder, har indtil nu kun lavet forsellige rundinger,
navne skilt til børnene osv.
Jeg har gået og leget lidt med tanken om at lave mine egne
indfatninger, lister til alle dørene i huset i MDF plade.

Nå men til sagen!

Jeg fik øje på, i et katalog fra Harald Nyborg, at man kan købe et
bord som man kan montere overfræseren under.
Så er det jeg har gået og tænkt over, hvad kan man så lave med
overfærseren og hvilke argumenter taler for, at jeg absolut må eje
sådan et bord til 500kr.

Mvh Bo Carøe

Fra : 2ft

Dato : 25-04-05 20:23

[...]

-
Fordelen er at du nemmere kan fræse emner hvor du har en smal flade som
overfræseren normalt skulle balancere på.
Du har også nemmere ved at undgå, at overfræseren kommer til at "tippe" for
dig..

Men istedet for at købe sådan et bord, kan det nemt laves til billige penge,
hvis du ligger inde med et stykke køkkenbordplade, eller tilsvarende..
Du fræser et hul ud svarende til den flade som overfræseren har, men lader
10 mm være tilbage.
Derefter Borer du hul helt igennem hvor fræsens spindel er.
Så er det kun at fræseren fast.

De fleste profiljern til håndoverfræsere er med anløbsring, derfor er det
ikke altid nødvendigt at lave et land til at kører emnerne op af.

Håber du kan bruge det til noget..

/Brian