Fuge i køkken ved bord/vindue
Fra : jones_net

Dato : 25-04-05 14:23

Hejsa

Jeg har en træbordplade i køkkenet. Pladen går helt ud til vinduet i
vindueskarmen.
Nu er der så kommet et nyt vindue i. Listerne rundt om bordpladen går kun ud
til vinduesrammen - ikke hele vejen hen langs vinduet.

Nu skal der så en fuge eller lign på, så der ikke kan komme vand ned mellem
vinduet og bordpladen - hvad vil I anbefale?

Jeg kunne forestille mig noget klart sanitetssilikone, da det ikke vil kunne
ses, og det mugner ikke ved vandpåvirkning... Men er det det rigtige?

Fra : Tømreren

Dato : 25-04-05 15:16

"jones_net" <jones_netng@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kunne forestille mig noget klart sanitetssilikone, da det ikke vil
kunne
> ses, og det mugner ikke ved vandpåvirkning... Men er det det rigtige?

Rigtigt, du skal kigge efter en på edikkebase og med "antimug" (det står på
tuben)

Fra : Thomas

Dato : 25-04-05 20:17

> Rigtigt, du skal kigge efter en på edikkebase og med "antimug" (det står
> på
> tuben)

Gør edikken ikke træet mørkt? Jeg ville være meget varsom med syre på træ -
også selvom syren er svag.

/Thomas

Fra : jones_net

Dato : 26-04-05 07:12

"Thomas" <tgn@tele2adsl.dk> wrote in message

> Gør edikken ikke træet mørkt? Jeg ville være meget varsom med syre på
> træ - også selvom syren er svag.

Det ville jeg også gerne vide! Det er godt nok en mørk bordplade (merbau),
men den må gerne beholde sin nuværende farve

Tager fugen farve med tiden - altså bliver mindre klar, så den kommer til at
kunne ses mere og mere? Hvis den gør, kan man så bare skrabe den af, og så
putte en ny på?

/J

Fra : Tømreren

Dato : 27-04-05 16:30

> Det ville jeg også gerne vide! Det er godt nok en mørk bordplade (merbau),
> men den må gerne beholde sin nuværende farve

For det første,så skal din bordplade behandles først... og for det andet så
skal du jo ikke fuge På bordpladen,men mellem plade og vindue...

> [...]
at
> kunne ses mere og mere? Hvis den gør, kan man så bare skrabe den af, og så

Fuger SKAL udskiftes nu og da,det er et spørgsmål om "slitage" hvor tit men
ca hver 5. år
Jeg har lige udskiftet mine i min bruseniche,de var 6 år gamle