sprøjtning med sprit og brun sæbe
Fra : MGA

Dato : 24-04-05 12:08

Hej gruppe!

I dag har jeg sprøjtet alle de træer der sidste år var angrebet af skurv -
eller hvad det er.
Flere af de yderste kviste havde en slags spind på - om det er edderkopper
eller det der plager mine træer vides ikke, men det får vi se.
Jeg har sprøjtet med 2 dele vand, 1 del sprit og 1 del brun sæbe.
Derefter spulede jeg træerne rene igen.
Der er et enkelt træ, som ikke er spulet rent, det skal fældes og så kan jeg
jo passende bruge det til at se hvad der sker med træerne hvis de ikke
bliver spulet.
Behandlingen skal vel gentages når bladene folder sig ud - der er kun
knopper på lige nu.
Jeg skal nok skrive og fortælle hvordan det går.

Mette

Fra : Pilen

Dato : 24-04-05 15:10

Hej Mette .

Den blanding du har sprøjtet med er god til bladlus og andet kryb på træer
og planter ( Roser ) .
Men mod skurv og andre svampeangreb skal du bruge et svampemiddel .
( Spørg en landmand )
Venlig hilsen
Ole

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : MGA

Dato : 24-04-05 15:53

"Pilen" <mjyden@sol10.dk Fjern (10)> skrev i en meddelelse
> [...]
> Venlig hilsen
> Ole

> Den har indtil videre sparet mig for at få 8664 spam-mails.

Sidste sommer havde vi en længere snak i gruppen om at det muligvis ikke var
svamp - fordi bladene krøller sig sammen med spind på, derfor vil jeg prøve
dette først

Men tak for input

Mette