bassinfolie til "drivhusprojekt"
Fra : anders majland

Dato : 24-04-05 00:23

Jeg er ved at lave en vandgrav i den ene side af drivhuset - og dertil skal
jeg bruge en bassinfolie på ca 7x3 meter

nogen gode ideer til god folie (og leverandør) til en fornuftig pris ?
--
Anders DOT Majland AT jyde DOT dk

Fra : Birgitte

Dato : 24-04-05 08:13

Hvis du kun skal bruge det til opbevaring/opsamling af vand, burde et stykke
markplastik kunne bruges, prøve nærmeste bondemand.
Tænker du på at have fisk, sååå vil jeg anbefale dig en epdm gummidug til 68
kr pr.m2 , kan bla. købes hos www.edokoi.dk
så slipper du også for at skulle lægge filtdug/tæppe nedenunder.

--
med venlig hilsen

Birgitte Windfeld
www.ninaweb.dk/havedam
www.koihus.dk

Fra : Poppe \(2750\)

Dato : 24-04-05 08:40

Jeg købte noget PE folie i silvan til 100,- for 2x10 meter, da jeg skulle
lave en stor kapilær kasse i drivhuset.

MVH Christian Holst
Jeg er SØspejder - Hva ka du blære dig med!
slet "FJERNMIG" ved mails
Diverse sælges se: frip.dk/poppetec

meddelelse news:426ad8f4$0$79459$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Troels Jensen

Dato : 24-04-05 10:26

> [...]
> jeg bruge en bassinfolie på ca 7x3 meter
>
> nogen gode ideer til god folie (og leverandør) til en fornuftig pris ?

Jeg købte denne til min havedam for ca. 4 år siden:

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=2698&n=30100&KundeID=V54B2LUw0F6OVVH72LK38Re4TDOv4Vc

- og den holder fint endnu.

Troels Jensen

Fra : anders majland

Dato : 24-04-05 18:26

> nogen gode ideer til god folie (og leverandør) til en fornuftig pris ?

Tak for de 3 forslag - men hvordan er det nu mhs til madvarer. PVC er vel
ikke godt pga blødgørere, men hvad med de andre plastmaterialer.

/A

Fra : Birgitte

Dato : 25-04-05 13:21

hej Anders, hvis du er nervøs for blødgørende stoffer, hvad så med at bruge
en palletank, som er godkent til fødevare industrien ?
--
med venlig hilsen

Birgitte Windfeld
www.ninaweb.dk/havedam
www.koihus.dk

Fra : anders majland

Dato : 25-04-05 15:52

> hej Anders, hvis du er nervøs for blødgørende stoffer, hvad så med at
> bruge en palletank, som er godkent til fødevare industrien ?

To late - hullet er gravet, siderne støbt og der er ikke plads til en
palletank i graven.

Men hvilket plastmateriale er sådan en lave af ?

/A

Fra : Birgitte

Dato : 25-04-05 17:18

Jeg aner ikke hvilke plastmatriale sådan en sag er lavet af, men den
gummidug jeg anbefaler dig at købe hos edokoi, er mærket fishfreindly, så
det nok begrænset hvad den afgiver af dårligdom.
Hvad skal du bruge vandbassinet til ?

--
med venlig hilsen

Birgitte Windfeld
www.ninaweb.dk/havedam
www.koihus.dk

Fra : anders majland

Dato : 25-04-05 18:48

> Jeg aner ikke hvilke plastmatriale sådan en sag er lavet af, men den
> gummidug jeg anbefaler dig at købe hos edokoi, er mærket fishfreindly, så
> det nok begrænset hvad den afgiver af dårligdom.

Er også favorit pt,

> Hvad skal du bruge vandbassinet til ?

Vand til vanding - primært tomater og agurk der får lov at få rødderne
direkte derned (i rør).

~1000kr for en dug er jo omtrent samme beløb som en palletank - og vi har
vel brugt ~1000kr på fundamentet. Dertil kommer drivhuset og 10m2
belægningssen i det (og flere omkring), så vi skal nok ikke begynde at
regne på prisen per tomat. Men vi brugte også det gamle drivhus som udestue
i ydersæsonen