Dracena plante - hvordan får man den til a~
Fra : Mads

Dato : 21-04-05 09:35

Hej

Jeg har formeret en gammel Dracena ved at klippe toppene af
og sætte dem i vand til de fik rødder.
Det var for et par år siden og de nye planter vokser fint.

Men hvordan får man dem til at dele sig i 2 eller 3 stammer
sådan som den oprindelige plante var?
Jeg har prøvet at klippe toppen af en af dem, men den satte
bare et enkelt sideskud som så groede videre opad.

På forhånd tak for hjælpen

mvh Mads

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 21-04-05 21:37

On Thu, 21 Apr 2005 10:34:38 +0200, Mads <DeathTo@llSpammers.com> wrote:

> [...]
>Jeg har prøvet at klippe toppen af en af dem, men den satte
>bare et enkelt sideskud som så groede videre opad.

At klippe toppen af, er måden frem. At din så kun har sat et enkelt nyt
topskud, er muligvis fordi den ikke bliver 'fodret' godt nok?
Det er dog kun et gæt, jeg er ikke stærk i potteplanter....

Fra : Mads

Dato : 21-04-05 23:29

On Thu, 21 Apr 2005 22:36:57 +0200, Mads Lie Jensen
<mads@gartneriet.dk> wrote:

>At klippe toppen af, er måden frem. At din så kun har sat et enkelt nyt
>topskud, er muligvis fordi den ikke bliver 'fodret' godt nok?
>Det er dog kun et gæt, jeg er ikke stærk i potteplanter....

OK, tak for svaret.

Jeg tænkte bare om man måske kunne fremprovokere nogen
flere nye skud på en eller anden måde.

Nogen ideer til hvordan jeg kan "fodre" den næste forsøgsplante
bedre? Nyt jord og godt med vand måske.

mvh Mads

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 22-04-05 20:39

On Fri, 22 Apr 2005 00:28:52 +0200, Mads <DeathTo@llSpammers.com> wrote:

>Jeg tænkte bare om man måske kunne fremprovokere nogen
>flere nye skud på en eller anden måde.
>
>Nogen ideer til hvordan jeg kan "fodre" den næste forsøgsplante
>bedre? Nyt jord og godt med vand måske.

Nyt jord af god kvalitet. Og giv den også gerne lidt gødning. Flydende
gødning som blandes i vandingsvandet er lettest at styre.

Fra : Mads

Dato : 22-04-05 21:29

On Fri, 22 Apr 2005 21:39:17 +0200, Mads Lie Jensen
<mads@gartneriet.dk> wrote:

>Nyt jord af god kvalitet. Og giv den også gerne lidt gødning. Flydende
>gødning som blandes i vandingsvandet er lettest at styre.

OK, det vil jeg prøve

Tusind tak for svarene

mvh Mads