Radiator
Fra : Niels Peter Nielsen

Dato : 19-04-05 06:04

Hej.
Hvilken type skal man vælge og hvor stor skal effekt skal bruges pr. m2.
Jeg har kigget på Odense lavpris tømmerhandel www.olt.dk
Er det noget som kan bruges?

MVH
Niels Peter.

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 19-04-05 08:23

On Tue, 19 Apr 2005 07:04:19 +0200, "Niels Peter Nielsen" <npn@tv.dk>
wrote:

>Hej.
>Hvilken type skal man vælge og hvor stor skal effekt skal bruges pr. m2.
>Jeg har kigget på Odense lavpris tømmerhandel www.olt.dk
>Er det noget som kan bruges?

el, olie, fjernvarme?

Fra : Niels Peter Nielsen

Dato : 19-04-05 22:01

<jubija@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> el, olie, fjernvarme?

Centralvarme opvarmet med Baxi multi heat 2,5 (stoker)
MVH
Niels Peter

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 19-04-05 23:41

On Tue, 19 Apr 2005 23:01:24 +0200, "Niels Peter Nielsen" <npn@tv.dk>
wrote:

><jubija@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

Hvis det skal være helt nøjagtigt, så skal man beregne varmetabet i
det lokale, hvor radiatorerne skal bruges - et firma som Rio har
f.eks. lavet en software til formålet, men der er vist ikke adgang til
det for private.
Rios panelradiatorer kan f.eks. opvarme én kvadratmeter pr. 70-72 watt
ved en fremløbstemperatur på 70 gr. og returløb på 40 gr. .

Det ser i hvert fald billigt ud, jeg har ikke set så billige
radiatorer andre steder, heller ikke hos online vvs-butikkerne.
Men jeg tror effekt/opvarmningsevne pr. kvadratmeter måske er lidt vel
optimistisk - uden at jeg dog skal kunne sig det med sikkerhed.

Der blev nævnt en VVS-mand i et tidligere anlæg - sådan en kan du godt
undvære, hvis du vil spare penge, da man gerne selv må rode med
centralvarmeanlæg.

Fra : Carsten Keller

Dato : 19-04-05 10:12

"Niels Peter Nielsen" <npn@tv.dk> wrote in message
> Hej.
> Hvilken type skal man vælge og hvor stor skal effekt skal bruges pr. m2.

Kommer helt an på isoleringen af huset. Spørg VVS-manden der skal sætte dem
op.

> Jeg har kigget på Odense lavpris tømmerhandel www.olt.dk
> Er det noget som kan bruges?

Har købt alle mine radiatorer der for et halvt års tid siden. De er ganske
udmærkede og ikke grimmere end alle mulige andre radiatorer. VVS-manden der
tilsluttede dem sendte endda hans svoger til Odense på indkøb, da han mente
at de var lige så gode som dem man ellers kan få lov til at blive flået
for...

Keller