Hjælp!!!
Fra : Heidi Bech Petersen

Dato : 18-04-05 10:09

Hej Gruppe

Jeg har lige været en tur ude i mit drivhus for at forplante nogle
tomatplanter i krukker... Så var det jeg så at der var fyldt med myrer i mit
jord... Hvad gør jeg nu, må jeg spøjte derinde og hvad med den jord jeg
sprøjter i.. Der er ingenting sået i mit drivhus endnu.. Men håber da snart
jeg kan gå i gang..

Mvh Heidi

Fra : Holst

Dato : 18-04-05 10:21

Heidi Bech Petersen wrote:

> [...]
> sprøjter i.. Der er ingenting sået i mit drivhus endnu.. Men håber da snart

Det kommer vel an på, om du har økologisk eller normal drift i dit drivhus.

Fra : Heidi Bech Petersen

Dato : 18-04-05 10:44

"Holst" <newsapr05@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Det kommer vel an på, om du har økologisk eller normal drift i dit
> drivhus.

Det er bare normal drift... Det er første gang jeg skal i gang med drivhus
vi har lige købt hus... Så det er bare ganske alm. ting der skal dyrkes
såsom tomater, agurk, krydderurter ovs.

Mvh Heidi

Fra : Holst

Dato : 18-04-05 11:13

Heidi Bech Petersen wrote:

> Det er bare normal drift... Det er første gang jeg skal i gang med drivhus
> vi har lige købt hus... Så det er bare ganske alm. ting der skal dyrkes
> såsom tomater, agurk, krydderurter ovs.

Så er det vel bare at følge vejledningen på produktet.

Fra : Heidi Bech Petersen

Dato : 18-04-05 15:09

"Holst" <newsapr05@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Så er det vel bare at følge vejledningen på produktet.

Øhh jeg har ikke købt noget produkt... Det var sån set spørgsmålet om jeg
bare kan bruge alm myregift på spøjteflaske, det kunne jeg egentligt også
have spurgt fra starten af ikke )

Mvh Heidi

Fra : Armand

Dato : 18-04-05 21:54

Heidi Bech Petersen wrote:
> [...]
> vi har lige købt hus... Så det er bare ganske alm. ting der skal dyrkes

Øhhh?
Det er myrer vi taler om, ikke?
Der hvor jeg vil hen er, at havde det været lus, mider, snegle, larver
eller andet utøj, kunne jeg godt have genkendt problemet; men myrer
derimod går ikke i planter og frugt, men er snarere et gavndyr der går
på rov blandt planternes utøj.
Uden at være drivhus, endsige blot køkkenhave -dyrker vil jeg alligevel
regne myrer for nyttedyr, som dog er umådeligt irriterende indendøre og
på plænen når man har bredt solbadnings-tæppet ud.

En kuriøsitet omkring samme emne er historien om et hvepsebo med
kollossale gedehams'e som en kollega blev utryg ved p.g.a. dets
placering tæt op ad terrassen.
Den tilkaldte ekspert á en biavler syntes at han skulle være tilfredse
med dem derved at det alligevel var ved at være slut med terrasse
-frokoster når "hvepsesæsonen" gik ind, og at de store ka'le kun hjalp
til med at holde insektplagen nede omkring terassen hvis tilstødende
have lå lige op og ned af enge og åbne landskaber med får og kreaturer!
Min kollega måtte give ham ret: De havde faktisk aldrig rigtig været
generet af insekter trods placeringen midt i naturen; men nyttedyr er
ikke lige det første ord der falder på tungen når man tænker på hvepse !!

--
Armand.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 19-04-05 16:31

On Mon, 18 Apr 2005 22:53:37 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

> [...]
>eller andet utøj, kunne jeg godt have genkendt problemet; men myrer
>derimod går ikke i planter og frugt, men er snarere et gavndyr der går

Myrer kan nu være et problem, de holder f.eks bladlus som 'husdyr' - og
bladlus kan især i et varmt drivhus være noget trælse at have på sine
planter.

Fra : Lene

Dato : 18-04-05 12:15

Hejsa

Du kan da også prøve at anskaffe dig nogle selvvandingskasser og så hælde
plantesæksjord af den ene eller den anden slags i.
Det virker her. Der er fliser i mit drivhus.
(Går ud fra at det er i selve jorden i drivhuset at der er myrer).

MVH Lene

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 18-04-05 13:33

Heidi Bech Petersen wrote:

> Jeg har lige været en tur ude i mit drivhus for at forplante nogle
> tomatplanter i krukker... Så var det jeg så at der var fyldt med myrer i mit

Overvej at skrive en overskrift der beskriver emnet du vil have hjælp til.

Det gør det meget lettere for de der ved noget at finde dig.
Og de der ikke ved noget, at springe indlægget over.

Andre informationer vedr. overskrifter osv. kan findes på: www.usenet.dk

Mvh. Jørgen

Fra : Heidi Bech Petersen

Dato : 18-04-05 15:06

"Jørgen Rasmussen" <jorgen-rasmussen@aa.sa> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det gør det meget lettere for de der ved noget at finde dig.
> Og de der ikke ved noget, at springe indlægget over.

Du har da ganske ret... Jeg irretere mig selv over når folk ikke skriver
ordentlige overskrifter... sorry.. er rette til næste gang...

Mvh Heidi

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 18-04-05 15:43

Heidi Bech Petersen wrote:
> Du har da ganske ret... Jeg irretere mig selv over når folk ikke
> skriver ordentlige overskrifter... sorry.. er rette til næste gang...

Det er også for spørgerens egen skyld - et sigende emne giver større chance
for gode svar.

De fleste læser flere/mange grupper - og når man så løber indlæggene
igennem, så har man ikke tid til at læse alle indlæg, men læser kun dem,
hvor indlægget ser interessant ud - eller ser relevant ud for ens viden - og
et emne som f.x. "Hjæælp..." eller lignende siger ikke noget og bliver
sprunget over af mange - og det er måske så uheldigvis lige dem, der kunne
have givet de bedste svar.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Inger Pedersen

Dato : 18-04-05 16:32

"Heidi Bech Petersen" <hbFJERNMIG@petersen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

Så var det jeg så at der var fyldt med myrer i mit
> jord... Hvad gør jeg nu,

Du går i den nærmeste Brugs og køber Myremiddel i høje paprør fra Lotus:
Knust kisel - effektivt og ugiftigt.

MEN af en eller anden grund sælger COOP også flydende Myremiddel i flasker -
og det er malathion, som er giftigt.
Samme navn, samme etiket - men et helt andet indhold. Jeg undres.
Så se dig for: Det er kun i de høje paprør, der er kisel..

Hilsen Inger

Fra : Heidi Bech Petersen

Dato : 18-04-05 16:48

"Inger Pedersen" <inger_mpFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Samme navn, samme etiket - men et helt andet indhold. Jeg undres.
> Så se dig for: Det er kun i de høje paprør, der er kisel..

Tusind tak for hjælpen allesammen...Har nu været i Brugsen og købe
Myremiddelet i paprør.. Og ganske rigtig der var og så det flydende som var
giftigt, og jeg undres også...

Mvh Heidi

Fra : Pilen

Dato : 18-04-05 17:28

Køb nogle Myrelokkedåser .
Myrerne slæber lidt af indholdet med ned i deres bo og dør efter et stykke
tid .
MEN hvis der er rigtig mange myrer så må du nok købe et middel som kan
udvandes på jorden .

Venlig hilsen
Ole Pihl

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 18-04-05 17:33

I news:4263793b$0$210$edfadb0f@dread11.news.tele.dk <Heidi Bech
Petersen> <hbFJERNMIG@petersen.tdcadsl.dk> skrev:

Du går ned i dit lokale supermarked/plantecenter/(matas?) og køber et
myremiddel der består af knust kiesel. Kig efter knust kiesel som aktivt
stof. Det er ugiftigt, miljøneutralt og det fjerner dine myrer :)

mødes med en gunstig lejlighed....