Tørbeton?
Fra : Rikke & Per

Dato : 17-04-05 20:03

Hvor meget fylder 25 kg tørbeton (0-4 mm), når man er færdig med at støbe
(og betonen er tør!)?

m.v.h.
Per

--
Den, som ophøjer sig selv, skal ydmyges,
og den, som ydmyger sig selv, skal ophøjes.

Fra : Finn Christiansen

Dato : 17-04-05 20:31

"Rikke & Per >prikke@newmail.dk" <<> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> Den, som ophøjer sig selv, skal ydmyges,
> og den, som ydmyger sig selv, skal ophøjes.

Det bliver til ca. 14 liter.
Hvis i skal bruge større mængder så undlad at købe det færdigblandet, kør i
stedet til det nermeste betonværk og køb støbemix( vær opmærksom på at det
svinder ca 25% i blandingsprocesen) her kan i sikkert også købe cement så i
kan blande den styrke i skal bruge, den afhænger meget af hvad i skal bruge
det til. Det kan man se på sækkene. Hvis i ikke har en blandemaskine er det
bedst at blande det tørt og så tilsætte vandet til sidst.
vær forsigtig med vandet det bliver meget let for vådt.
Håber det kan bruges
mvh FC

Fra : Rikke & Per

Dato : 17-04-05 21:07

--
"Finn Christiansen" <finn.christiansen@fjernesmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> er det bedst at blande det tørt og så tilsætte vandet til sidst.
> vær forsigtig med vandet det bliver meget let for vådt.

Yes, det var netop det, jeg havde brug for.
Tak for der hurtige svar!

m.v.h.
Per

Fra : Aksel

Dato : 18-04-05 00:01

..

Husk altid, beton skal være så tør som muligt, styrken forringes hvis der
kommer for meget vand i.

Hilsen Aksel