Hunde og blomster
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 17-04-05 19:03

Hej

Jeg har en hund på omkring de 62 kg, som nyder at ligge i bedene. Da
vi næsten ingen have har, skal hun have lov til det. Desværre er der
ikke så meget der kan holde til at blive brugt som madras.

Det er lerjord og haven vender mod vest.

Så hvad skal jeg plante, der kan holde til det?

Mvh Trine

--
Bed and breakfast og brugskunstsbutik. Stort udvalg i kurvevarer.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 17-04-05 20:27

On Sun, 17 Apr 2005 20:03:10 +0200, Trine Kornum Christiansen
<news@trinekc.dk> wrote:

> [...]
>
>Det er lerjord og haven vender mod vest.
>
>Så hvad skal jeg plante, der kan holde til det?

Det bedste vil vist være mindre buske - f.eks potentil eller spiræa. Dem
kan jeg ikke forestille mig det er sjovt at ligge i.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 17-04-05 20:32

Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk> writes:

> Det bedste vil vist være mindre buske - f.eks potentil eller spiræa. Dem
> kan jeg ikke forestille mig det er sjovt at ligge i.

Er du sikker? Siri ligger gerne i en kristtjørn og i de visne
rødgraner. Hun har jo 10 cm tyk pels.

Jeg tænkte på om sådan noget som blåpuder måske kunne bruges. For jeg
er sikker på at hun lægger sig i det, uanset hvad, så det ville være
rart hvis det kan holde til det.

Mvh Trine

--
Bed and breakfast og brugskunstsbutik. Stort udvalg i kurvevarer.

Dåseringe kan bruges til proteser. Aflever dem gerne i butikken.

Fra : Dorte & Ole Jansen

Dato : 18-04-05 09:56

Trine Kornum Christiansen wrote:
> [...]
>
> Det er lerjord og haven vender mod vest.
>
> Så hvad skal jeg plante, der kan holde til det?

Trædebregner

Hilsen Dorte

Fra : hanzen

Dato : 18-04-05 10:47

> [...]
>
> Det er lerjord og haven vender mod vest.
>
> Så hvad skal jeg plante, der kan holde til det?

Vi har en lukket gårdhave med fliser og ca ½ m dybe bede hele vejen rundt.
Ved et ene hjørne (hvor der er skygge om eftermiddagen) har vi lavet en
lille græsplæne ca 1 m lang. Så har vi lært vores lille hund ( 50 kg ) at
den må ligge der eller på fliserne.
Det går fint og han prøver (næsten) aldrig at gå i blomsterne.
--
hilzen
hanzen

Fra : Jorgen

Dato : 18-04-05 16:23

Hvad med at lave nogen højbede,
for du skal jo nok alligevel tilføre
noget nyt god jord, da du har lerjord.

Jørgen "den grønne mand"
ps: altså nybegynder

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 18-04-05 17:38

"Jorgen" <oz3jbp@privat.dkx> writes:

> Hvad med at lave nogen højbede,
> for du skal jo nok alligevel tilføre
> noget nyt god jord, da du har lerjord.

Meningen er at hunden skal kunne ligge på det, samtidig med at det
godt må være relativt pænt.

Samtidig skal det ikke være alt for dyrt, da vi ikke regner med at bo
her til næste sommer.

Mvh Trine

--
Hyggelig lejlighed med plads til fire personer udlejes i Nordjylland.
Mange attraktioner i nærheden, f.eks. Fårup Sommerland, Tivoli og Zoo.

Fra : Inger Pedersen

Dato : 18-04-05 18:31

> Meningen er at hunden skal kunne ligge på det, samtidig med at det
> godt må være relativt pænt.

Brosten?
Jeg tror altså ikke på, der findes planter, der kan holde til den
behandling.

Hilsen Inger - som osse har haft en hund i den vægtklasse.

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 19-04-05 16:21

I news:u1x99p9gh.fsf@trinekc.dk <Trine Kornum Christiansen>
<news@trinekc.dk> skrev:

> [...]
>
> Det er lerjord og haven vender mod vest.
>
> Så hvad skal jeg plante, der kan holde til det?

Græs??

mødes med en gunstig lejlighed....

Fra : Jorgen

Dato : 21-04-05 06:54

kunstig blomster

Hvad med nogen bede med forskellige lyng,

Jørgen