Træbeskyttelse , valg af
Fra : Nicholai

Dato : 17-04-05 17:42

Hej Gruppe

Skal ud og købe træbeskyttelse til legetårn osv. Jeg skal bruge en
transperant Teak.

Har set på GORI 88 og en fra bilka, "color" ... prisen er hhv 499 for GORI
og 299 for Color for 5 L.

Bør jeg spendere de ekstra kr på GORI ? Nogle erfaringer ?

//Nicholai

Fra : Bo Velschow

Dato : 17-04-05 20:58

"Nicholai" <nicholai@> skrev i en meddelelse
> [...]
> og 299 for Color for 5 L.
>
> Bør jeg spendere de ekstra kr på GORI ? Nogle erfaringer ?

Det kommer nok an på, hvor tit du regner med at skulle male! Jeg er sikker
på, at pris og kvalitet (mængde af fyldstof, aktive stoffer osv. i
malingen/træbeskyttelsen) følges ret nøje ad - jeg prøvede en gang en
vægmaling a la "10 liter for 150 kr." - og det gør jeg _aldrig_ mere!! Jeg
bruger selv Gori 88 (både dækkende og transparent) på vores hus, og er
ganske tilfreds med dette. Jeg tror i øvrigt, det er lidt ligegyldigt, om
man vælger Gori, Pinotex og hvad alle de "autoriserede" mærker ellers
hedder - som sagt tror jeg, at jo dyrere produktet er, jo bedre virker det
(formentlig med enkelte undtagelser). I øvrigt ville jeg heller aldrig
overveje vandbaseret træbeskyttelse (men det er Gori 88 jo heller ikke).

Jeg ville ofre de ekstra kroner på kvalitetsproduktet, og efter endt arbejde
glæde mig over, at jeg ikke skal ud allerede næste sæson og male igen - og
igen - og igen...

--
Venlig hilsen

Bo Velschow