Gå væk kat
Fra : 123456

Dato : 16-04-05 19:26

Hejsa

Er der nogen der ligge inde med et godt fif til at få katte til at lade være
med skide/pisse i bedene langs sokkelen på huset

På forhånd tak

Fra : Mads

Dato : 16-04-05 20:00

On Sat, 16 Apr 2005 20:26:11 +0200, "123456" <kdhsjkdhf@hjkhgisa.com>
wrote:

>Hejsa
>
>Er der nogen der ligge inde med et godt fif til at få katte til at lade være
>med skide/pisse i bedene langs sokkelen på huset

En hund

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 16-04-05 20:12

123456 skrev:

> Er der nogen der ligge inde med et godt fif til at få katte til at lade være
> med skide/pisse i bedene langs sokkelen på huset

Der findes jo et produkt, der påstår, det kan holde katte væk. Om
der virker ...?

Kig en gang her:
http://kortlink.dk/bayer/r5v

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 16-04-05 20:25

> [...]

>Er der nogen der ligge inde med et godt fif til at få katte til at lade være
>med skide/pisse i bedene langs sokkelen på huset

Stinkende hjortetaksolie (apotek) , kan holde stort set alt væk
mvh Ebbe

NB: kan holde katte væk fra en skraldesæk med fiskeaffald

Fra : Ukendt

Dato : 16-04-05 22:09

skrev:

>Hejsa
>
>Er der nogen der ligge inde med et godt fif til at få katte til at lade være
>med skide/pisse i bedene langs sokkelen på huset
>
>På forhånd tak

du kan købe noget til at drysse på jorden, men det lugter faktisk
værre end kattepis. og skal gentages.

det hedder vist "gå væk kat"
ca 70 kr for en bøtte.

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : Carl Larsen

Dato : 16-04-05 22:27

Køb en luftpistol. Skydning er en glimrende sport.
--
Hilsen Carl

Fra : Henrik

Dato : 16-04-05 23:17

"Carl Larsen" <cl_news@wingmargin.com>
> Hilsen Carl

Nar !

Fra : Carsten Hjorth

Dato : 16-04-05 23:21

"Henrik" <ingen@dk> skrev i en meddelelse

> "Carl Larsen" <cl_news@wingmargin.com>
>
> Nar !

Jeg går også ind for skydning, dog med en vandpistol...

/Carsten

Fra : Kim

Dato : 17-04-05 09:18

Henrik" <ingen@dk> skrev i en meddelelse

> Nar !

Hmm..Ikke megen humor så'n en dejlig lørdag aften...

Mvh, Kim

Fra : 123456

Dato : 17-04-05 09:21

Mange tak for svarene skydningen tror jeg dog jeg holder mig fra da
kattene er søde nok men skide træls når de roder i bedene.

Tak

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 17-04-05 09:50

I news:42615918$0$5100$ba624c82@nntp06.dk.telia.net <123456>
<kdhsjkdhf@hjkhgisa.com> skrev:

> Hejsa
>
> Er der nogen der ligge inde med et godt fif til at få katte til at
> lade være med skide/pisse i bedene langs sokkelen på huset

Ja da...
Glem alt om diverse stinkende produkter, "Gå væk kat", "Gå væk hund",
hjortetaksolie. De virker måske kortvarigt, men kuren er værre end
problemet :(

Kattene graver i bedene langs muren fordi det er et attraktivt toilet.
Det er tørt og blødt. Lige noget for en kattenumse ;)

Giv dem en mere attraktiv mulighed, og de vil flytte deres 'aktiviteter'
derhen. Find et afsides sted i haven, gerne under en busk. Grav lidt
jord af et område (1x1m), dæk med 10 cm fint strandsand. Dette er den
rene luksus for kattenumser :)

Nu skal de så lære at bruge det. Du starter med rive bedene langs huset,
så du kan se at kattene har været der. Så flytter du efterladenskaberne
over i det nye toilet og dækker dem til. Dette skal du nok gøre i to
uger. I samme periode skal du 'jagte' kattene med vand når de opholder
sig langs huset. De lærer hurtigt at det er et ubehageligt sted at være,
og fortrækker 'frivilligt' til det nye 'luksusområde' :)
Når først kattene har ændret vaner, kan du standse 'jagten'.

mødes med en gunstig lejlighed....

Fra : Sparvath [8210]

Dato : 17-04-05 10:01

"Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.invalid> skrev i en meddelelse
>I news:42615918$0$5100$ba624c82@nntp06.dk.telia.net <123456>
> <kdhsjkdhf@hjkhgisa.com> skrev:
[klip]
> [...]
> derhen. Find et afsides sted i haven, gerne under en busk. Grav lidt
> jord af et område (1x1m), dæk med 10 cm fint strandsand. Dette er den

I stedte for den omstændelige jagt kan man vel lægge noget stinkende -
hjortetakolie, de der kugler fra toiletkummer el. lign.
I øvrigt mener jeg også, at alle katte på afveje skulle skydes; men jeg får
aldrig gjort noget ved det.

ivan, århus

Fra : Søren Hvid

Dato : 17-04-05 17:31

> I øvrigt mener jeg også, at alle katte på afveje skulle skydes; men jeg
> får
> aldrig gjort noget ved det.
>
> ivan, århus

Jeg håber der er nogen der skyder dig derefter

Søren

Fra : Holst

Dato : 17-04-05 18:31

Søren Hvid wrote:

> Jeg håber der er nogen der skyder dig derefter

Se, der er altid nogen, der er kriminelle. Det er faktisk lovligt at
skyde kattene, men du må derimod ikke skyde Ivan.

Fra : Kate

Dato : 17-04-05 20:38

Holst <newsapr05@shelter.dk> wrote in

> Det er faktisk lovligt at
> skyde kattene,

og det er så en sandhed med modifikationer, du må ikke bare rende og
skyde løs på kattene, heller ikke selvom du er irriteret på dem.
Hvorfor skal de stakkels katte egentligt lægges for had, de gør jo bare
som katte nu engang gør. De er sgu da ejerne som er nogle fjolser og
ikke holder deres kræ på egen matrikel. Hvis bare vi kunne få omvendt
dyreejere til at holde deres dyr hos dem selv ville meget være vundet,
og derudover få dem neutraliseret, det ville også mindste "plagen".

Og ja, jeg har katte, 4 stk, som aldrig forlader min matrikel og alle
er neutraliserede, så der kommer heller ikke uønskede killinger.

--
Kate

Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Holst

Dato : 17-04-05 20:54

Kate wrote:

> og det er så en sandhed med modifikationer, du må ikke bare rende og
> skyde løs på kattene, heller ikke selvom du er irriteret på dem.

Ja, der er selvfølgelig nogle forhold, som skal være opfyldt. Det var
for nylig oppe i dk.videnskab.jura. Her blev der nævnt nogle paragraffer
fra Lov om mark- og vejfred, blandt andet følgende stykke:

Stk. 2. Nedskydning eller anden direkte på drab af dyret sigtende
fremgangsmåde må dog kun anvendes, når dyrets besidder i forvejen
indenfor det sidste år er advaret. Er besidderen ukendt, kan advarsel
indeholdende en kort beskrivelse af det pågældende dyr ske gennem et på
egnen udbredt dagblad. Advarsel er dog ufornøden, når dyret angriber
andre husdyr eller frembyder nærliggende fare for person eller ejendom.

> Hvorfor skal de stakkels katte egentligt lægges for had, de gør jo bare
> som katte nu engang gør. De er sgu da ejerne som er nogle fjolser og
> ikke holder deres kræ på egen matrikel.

Ja, men det er jo trods alt kattene, der splitter mit bed ad. Og vil jeg
skyde nogen, så er det trods alt stadig kun katten, som, jeg lovligt kan
skyde.

> Hvis bare vi kunne få omvendt
> dyreejere til at holde deres dyr hos dem selv ville meget være vundet,
> og derudover få dem neutraliseret, det ville også mindste "plagen".

Men det gør folk jo ikke. Folk med katte - og i særdeleshed folk med
hunde - synes jo, at deres hunde er det skønneste i hele verden og kan
te og opføre sig, som de har lyst. Lidt ud fra devicen, "Åh, Rufus er
sådan en sød hund. Jeg er sikker på, at naboen bliver lykkelig, hvis den
også skider på hans plæne, pisser i sandkassen og graver i køkkenhaven".
Men det synes naboen jo nok ikke, men det kan hundeejeren ikke forstå.

Katteejere er sikkert ikke meget bedre. Deres dyr går typisk blot lidt
mere stille omkring, er mindre støjende og laver færre (synlige) ulykker.

Fra : Kate

Dato : 17-04-05 23:43

> [...]
> lykkelig, hvis den også skider på hans plæne, pisser i sandkassen
> og graver i køkkenhaven". Men det synes naboen jo nok ikke, men

Desværre, tror jeg såmænd slet ikke at de tænker. Hverken hunde, katte
eller papegøjer skal flintre rundt i andres haver og bede. Jeg er lige
flyttet ud på Lars Tyndskids mark, næsten, og allerede da jeg fortalte
vennerne at jeg flyttede, kom kommentaren "ja så kan kattene jo også
løbe frit". Flere betragter mig som værende temmeligt underlig fordi
jeg fuldt og fast mener at mine katte er mit ansvar og derfor skal de
forblive på min grund. Af samme årsag kommer de ikke ud førend jeg har
hegnet min have ind.
Stadig synes jeg ikke at kattene skal skydes eller på anden måde
mishandles fordi menneskene er nogle egoistiske og hensynsløse folk,
som mener at "det da er romatisk at kattene fanger mus" bare samme kat
ikke ødelægger deres egen nattesøvn eller lægger musen hos dem selv. At
kræet generer naboerne er ligegyldigt
Tror også min nabo synes jeg er lidt til en side fordi kattene ikke
kommer ud, men dog tænker folk vidst alligevel lidt over min
begrundelse for det.

Nåja, jeg har slet ikke kommenteret spørgsmålet fra den oprindelige
spørger
Jeg hører tit den med hjortetaksolie, men flere siger at det ikke
virker. Det mest virksomme middel mod uønskede katte, er nok en god
gang vand. Problemet er jo så bare at man jo ikke kan sidde på lur i
døgnets 24 timer

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 18-04-05 21:38

On 17 Apr 2005 22:42:46 GMT, Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk> wrote:

> [...]
>virker. Det mest virksomme middel mod uønskede katte, er nok en god
>gang vand. Problemet er jo så bare at man jo ikke kan sidde på lur i

Katte er heldigvis ret lærenemme - når man har overspulet dem med
vandslangen, jagtet dem gennem haven hvor de ikke umiddelbart kan slippe
væk pga. hegnet som holder egen hund inde, så går der nu snildt et par
måneder inden samme kat er her igen.

Ikke fordi jeg som sådan har noget imod at naboernes katte går i min
have, heller ikke selv om de skider en smule her og der. Men når de
begynder at sidde på lur og fiske efter mine guldfisk og koier, så
finder jeg altså vandslangen frem - og ja, jeg kan lige så godt indrømme
det - jeg syntes det er sjov at overspule en kat som har fisket efter
mine guldfisk.

Fra : Kate

Dato : 19-04-05 14:16

Mads Lie Jensen <mads@gartneriet.dk> wrote in

> [...]
> koier, så finder jeg altså vandslangen frem - og ja, jeg kan lige
> så godt indrømme det - jeg syntes det er sjov at overspule en kat

Jeg har også givet mangen en kat et stort sprøjt vand, såmænd også mine
egne. Når de gør noget jeg synes er forkert vil jeg hellere straffe med
vand end råb og skrig, det forstår de nemlig ikke, det gør dem kun
nervøse. Vand derimod har en fortræffelig virkning på de fleste katte.
Min først nabos kat mente den bare kunne vade ind hos mig, men da jeg
havde kaniner anså jeg det for en dårlig idé. Vand gjorde underværker,
han hilste pænt på mig hverdag jeg kom hjem fra HF, men han gik aldrig
med ind

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 19-04-05 15:57

I news:426504a7$0$159$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk <Kate>
<km1111dljspamme@oliwer.dk> skrev:

> Vand derimod har en fortræffelig virkning på de
> fleste katte.

Ikke alle :)
Som dreng boede jeg på Bogø. En af de lokale fiskere havde en kat, der
dagligt klatrede ned ad bolværket, sprang i havnen efter løjer (små
fisk). Den var uhyre træfsikker og svømmede tværs over havnen og gik
stolt op ad slæbestedet med sin fangst. :)

Kattens svømmefærdigheder var opstået ved, at fiskeren på vej ud af
havnen simpelthen kastede den ud over siden når den havde sneget sig
ombord på kutteren.

mødes med en gunstig lejlighed....

Fra : Kim

Dato : 17-04-05 23:18

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> skrev i en meddelelse

> Og ja, jeg har katte, 4 stk, som aldrig forlader min matrikel og alle
> er neutraliserede, så der kommer heller ikke uønskede killinger.

Rart at høre. For somregel klager katteejerne over hunde der kommer
på deres grund, men kan "desværre" ikke holde deres egen kat(te)
på egen jord. Derfor er mange arrige på katteejerne....

Mvh, Kim

Fra : Kate

Dato : 17-04-05 23:44

"Kim" <No@money.dk> wrote in

> Derfor er mange arrige på katteejerne....

Ja, men desværre går det udover kattene, som faktisk oprindeligt slet
ikke hører til på vore breddegrader, men bare har været eminent gode
til at tilpasse sig.