Erfaring med lamelgardiner i stof ??
Fra : John T.

Dato : 14-04-05 16:55

Har du ris eller ros vedr. lamelgardiner i stof ?
De ligner store persienner, bare på højkant.
Konen vil ha dem monteret i et stort vindue der
vender mod naturen.
Vi har træ-persienner nu og jeg mener at
lamelgardiner vil ta noget af udsigten, da man
vel kun kan se i den retning som nu lamellerne
vender.
Er jeg helt gal på den ?
Spænd på at høre jeres mening !!
Mvh. John

Fra : Holst

Dato : 14-04-05 17:15

John T. wrote:

> [...]
> Vi har træ-persienner nu og jeg mener at
> lamelgardiner vil ta noget af udsigten, da man
> vel kun kan se i den retning som nu lamellerne

Ja, det er fuldstændig ligesom almindelige persienner. De er blot
vertikale og typisk noget bredere. Med almindelige persienner kan du jo
også kun se ud i den retning, de er kippet til. Men både almindelige
persienner og de omtalte lamelgardiner (anede ikke, at de hed sådant)
kan man jo bare lade være med at kippe så meget, at man ikke kan se ud.

Fra : John T.

Dato : 14-04-05 17:34

> [...]
> persienner og de omtalte lamelgardiner (anede ikke, at de hed sådant) kan
> man jo bare lade være med at kippe så meget, at man ikke kan se ud.

Det er netop bredden der er mit problem, jeg mener at "Panorama" udsyn
bliver begrænset når lamellerne er lodret, drejes de til venstre kan man kun
se til højre (og omvendt)
jeg mener at de kun egner sig til kontorlokaler hvor det drejer sig om at få
lys
ind, og dække for solen, og ikke så meget om at man kan se ud.
Du skriver:
"lade være med at kippe så meget, at man ikke kan se ud."
Når alm. persienner står vandret, så kan man se både til højre og venstre,
jeg mener at udsynet er begrænset når "persiennen" er på højkant.
John

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 14-04-05 17:58

"John T." <kispus@despammed.com> skrev i en meddelelse news:425e9b86$0$73802$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
> Når alm. persienner står vandret, så kan man se både til højre og venstre,
> jeg mener at udsynet er begrænset når "persiennen" er på højkant.

Det har du helt ret i.

Jeg synes fordelen ved lameller er, at de kan trækkes fra som et alm. gardin.
Det kan persienner jo også til en hvis grad, men hvis man har høje vinduer,
kommer persiennen til at fylde ret meget når den er trukket op (specielt
hvis det er træpersienner).

Hvis det var mig der stod med valget ville jeg ikke være i tvivl - jeg ville
vælge lamellerne - jeg synes de er langt mere elegante end persiennerne.

/Jakob

Fra : Holst

Dato : 14-04-05 18:25

John T. wrote:

> [...]
> Når alm. persienner står vandret, så kan man se både til højre og venstre,
> jeg mener at udsynet er begrænset når "persiennen" er på højkant.

Ja, men til gengæld er det derimod ikke så nemt at se op/ned. Det er det
jo ved lamelgardinerne.

Endvidere kan lamelgardiner da, så vidt jeg ved, også trækkes fra, så
alle lamellerne bliver trukket til den ene side, så der er helt frit
udsyn (fuldstændig ligesom at trække en persienne op).

Fra : Dorthe

Dato : 14-04-05 18:48

> [...]
> Når alm. persienner står vandret, så kan man se både til højre og venstre,
> jeg mener at udsynet er begrænset når "persiennen" er på højkant.

Hej John

Vi købte lamelgardiner til vores store vindue i stuen, som er 4 meter højt
på højeste sted.
Vi er meget glade for dem og synes bestemt ikke, at de tager udsynet på
nogen måde - tværtimod.
De kan jo stilles på en sådan måde, at de står helt åbne og kan desuden
trækkes helt fra, hvilket også er dejligt.
Vi ville ikke vælge anderledes, hvis vi skulle gøre det om
Derudover er de en del nemmere at vaske end persienner

/Dorthe

Fra : Andersen \(3650\)

Dato : 14-04-05 19:01

> [...]
> Når alm. persienner står vandret, så kan man se både til højre og venstre,
> jeg mener at udsynet er begrænset når "persiennen" er på højkant.

Til gengæld kan du ikke se op og ned med persienner. Jeg har selv lameller
i kanappen, og finder det ikke generende med begrænset syn til siderne.
En helt anden ting er kvaliteten. Lad være med at købe de billige i JYSK.
Drejeanodningen går hurtigt i stykker hvis man trækker bare en smule for
meget når man drejer lamellerne.

Fra : Charlotte Langgaard

Dato : 14-04-05 20:13

"Andersen (3650)" <virkerikke@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> meget når man drejer lamellerne.
>

>Nu vil jeg også blande mig i debatten angående lamelgardiner. Du skriver at
billige fra JYSK ikke holder, men hvor skal man så købe dem ?
Jeg har forhørt mig i en gardinbutik, og de skulle have 10.000 kr for 2 stk
lamelgardiner
(295 cm i bredden/stykket), og det synes jeg lyder dyrt, når Bilka og
Bauhause sælger dem til
500 kr pr. stk. (jeg er godt klar over at det ikke er samme kvalitet, men
alligevel !)
Mvh
Charlotte

Fra : Andersen \(3650\)

Dato : 14-04-05 21:11

"Charlotte Langgaard" <c_langgaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Bauhause sælger dem til
> 500 kr pr. stk. (jeg er godt klar over at det ikke er samme kvalitet, men

Ja se der fik du mig *GGG*
Jeg HAR dem fra JYSK, men når de er helt færdige skal jeg ud og finde
nogle andre og bedre, så der kan jeg ikke hjælpe (endnu).
Formoder dog at jeg kan bibeholde selve lamellerne og så nøjes med at
skifte skinnen i loftet.

Fra : Pilen

Dato : 14-04-05 20:38

Lige en kommentar til det med prisen .
Vi har lige fået lamelgardin på badeværelset i et stort vindue ( 320cm
langt
140cm højt ) .
Vi ringede efter en gardinbus (Fagmand) Pris 2200 med moms , og det er i
en
god kvalitet , vi syntes at de penge er givet godt ud .
Men prøv at forhøre jer nogle steder først , nogle er mere end dobbelt så
dyre som andre for den samme kvalitet .
Venlig hilsen
Ole Pihl

Hent den gratis her: www.spamfighter.dk