Nye klinker og gulvafløb
Fra : Robert Larsen

Dato : 13-04-05 19:50

Hej med jer.

Jegg vil godt lægge nye klinker på vores toiletgulv (terassogulv). Jeg
går ud fra at jeg kan lægge klinkerne direkte på terasogulvet uden de
store problemer. Men hvordan laver man gulvafløbet? Skal der en insats
i afløbet før jeg kan lægger fliser omkring, eller kan jeg bare lægger
fliserne op til kanten af gulvafløbet. Håber i kan være behjælpelige.

Fra : Carl Larsen

Dato : 13-04-05 20:01

Der er mange forskellige afløb se

http://www.janolsson.dk/

--
Hilsen Carl

Fra : Robert Larsen

Dato : 14-04-05 16:37

> Der er mange forskellige afløb se
>
> http://www.janolsson.dk/

Ja... jeg er godt klar over at der findes mange forskellige afløb. Men hvilken
og hvordan!

Fra : Martin

Dato : 14-04-05 10:14

> [...]
> i afløbet før jeg kan lægger fliser omkring, eller kan jeg bare lægger
> fliserne op til kanten af gulvafløbet. Håber i kan være behjælpelige.

Du skal være opmærksom på at du ved ændringer skal leve op til de nugældende
regler. Det er ikke sikkert, at det eksisterende underlag (terazzo-gulvet)
gør det (bl.a. manglende vådrumsmembran). Hvis der ikke er problemer med det
eksisterende gulv, vil det formentlig heller ikke give problemer fremover -
men det er altså ikke sikkert at det er lovligt!

/Martin

Fra : CC

Dato : 19-04-05 00:02

Hug fri omkring risten. Pil den rustfrie ramme op, smut i byggevaremarked og
køb en eller flere "forhøjningsrammer" og monter disse. Monter den gamle
(eller en ny måske?) - rustfri ramme med rist.
Vær opmærksom på, at der skal bruges en speciel lim til, at lime
rammen/afløb sammen - Silikone duer ikke.
Tjek med Blücher fx.