Rodalon på stråtag
Fra : carsten

Dato : 12-04-05 10:54

Hej NG.
Jeg har hørt, at man kan fjerne mos på stråtaget med Rodalon 10%, men jeg er
ikke sikker på, om tippet er "lovligt" eller om det i virkeligheden skader
stråtaget.
Nogle erfaringer?

Carsten

www.nyhedsoverblikket.dk
www.sidsteojeblik.dk

Fra : Anette

Dato : 12-04-05 23:12

carsten wrote:
> [...]
> Jeg har hørt, at man kan fjerne mos på stråtaget med Rodalon 10%, men
> jeg er ikke sikker på, om tippet er "lovligt" eller om det i

Hej Carsten

Nej ikke just erfaringer, men vi snakkede med tækkemanden om netop mos, da
vi fik tækket rygningen forrige år og han afviste fuldstændig at man gør
noget som helst ved mos. Han mente at et hvilket som helst kemikalie vil
ødelægge taget og især at mosen vil efterlade huller i stråtaget med risiko
for råd og svamp, derfor bør man lade mosen være.
Vi har ladet vores mos være foreløbig, men vi har siden alligevel ledt højt
og lavt efter oplysninger - for man kan jo læse på hollandske sider at de
dernede rask væk sprøjter deres stråtage med mosfjernere og insektdræbere af
forskellig art.
Så der er et eller andet der ikke helt stemmer - med mindre hollændere
bruger andet rør/stråmateriale?

/ Anette