Superbinder til itu brændeovn
Fra : John Jachmsen

Dato : 11-04-05 15:05

Hejsa
Jeg havde en rigtig rigtig dårlig dag igår. Først kørte jeg ind i
kantstenen og eksede fælgen, og da jeg skulle flytte vores "thaiovn"
"udendørs ovn" ja jeg ved ikke rigtig hvad den hedder, kom jeg til at
sætte den ned for hårdt hvorefter den gik itu.
Kan man på nogen måde "lime" den sammen igen? findes der noget
supercementbinder der kan holde den sammen og samtidig tåle de høje
varmegrader?
(den kostede i tidernes morgen 500 kroner,så jeg vil godt lave et eller
andet nødtørftigt)

Tak for svar
JJ

Fra : Kim

Dato : 11-04-05 20:36

"John Jachmsen" <duerikke@duerikke.dk> skrev i en meddelelse
> Kan man på nogen måde "lime" den sammen igen? findes der noget
> supercementbinder der kan holde den sammen og samtidig tåle de høje
> varmegrader?

Noget LIB-lim burde kunne. Brugte det ihvertfald da jeg "limede" mine
skorstenselementer sammen, så det burge kunne holde.
Ellers et eller andet "Araldit"og dat...

Mvh, Kim

Fra : John T.

Dato : 12-04-05 04:08

"Kim" <No@money.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Jeg har brugt en lim der hedder: THERMIC
Det er en lille tube, 35 ml.
den tåler varmegrader op til 1100°
købt i byggemarkedet.
Den bruges til at lime sten samme med,
(de sten der sidder inde i brændeovnen)
Så mon ikke du kan bruge den ?
John

Fra : John Jachmsen

Dato : 12-04-05 07:58

Kim wrote:

> Noget LIB-lim burde kunne. Brugte det ihvertfald da jeg "limede" mine
> skorstenselementer sammen, så det burge kunne holde.
> Ellers et eller andet "Araldit"og dat...
>
> Mvh, Kim

LIB? Hvor finder jeg det henne?
Tak for svar forresten.
JJ