jordbundsanalyse, gøre selv ?
Fra : Ukendt

Dato : 10-04-05 16:39

Hej

Kunne godt tænke mig at kende lidt til surhed og situationen for min
havejord. Hensigt er at få god jord og en grøn plæne. Kan man lave en
jordbundsanalyse selv ?

Mvh
Jakob

Fra : Puk

Dato : 10-04-05 16:50

".:J:." <MONKEYselskab-at-bigfoot.com> skrev i en meddelelse

> Kunne godt tænke mig at kende lidt til surhed og situationen for min
> havejord. Hensigt er at få god jord og en grøn plæne. Kan man lave en
> jordbundsanalyse selv ?

Jeg har lige ladet mig fortælle i netop denne gruppe, at det ikke er muligt
at lave en jordbundsanalyse selv.

Jeg fik det råd at tage til det lokale havecenter / den lokale planteskole.
Det var engang således at man sådanne steder kunne købe et lille kit til at
tage jordbundsprøver med. Der skulle så være en vejledning til, hvordan man
skal indsamle jord fra sin have og så skal man sende prøven ind til et
angivet sted. Om det stadig er sådan idag, var lidt uvist, men det er jo et
forsøg værd.

Jeg har endnu ikke selv haft chancen for at tjekke på min lokale
planteskole.

Mange hilsner
Puk

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-05 19:39

> [...]
> et
> forsøg værd.
>
> Jeg har endnu ikke selv haft chancen for at tjekke på min lokale

Taler med dem, skal alligevel hente et par bøgehække og gødning snarest :)