Savsmuld
Fra : Puk

Dato : 10-04-05 16:22

Hej alle

Så er vi gået igang med opsavning og kløvning af de 24 m3 brænde, der ligger
i forhaven. I den forbindelse genererer vi en hel del savsmuld.

Jeg kom derfor til at tænke på, hvad sådan noget egentlig kan bruges til.
Mange mennesker bruger jo savsmuld til bunddække hos kaniner, marsvin etc,
men det savsmuld vi laver har jo muligvis en lille smule olie i sig fra
motorsavens kædeolie. Vil det stadig være forsvarligt at bruge til diverse
husdyr?

Jeg vil ikke tilbyde det til vejens børn, hvis det ikke er ok for deres dyr
at bruge.

Er der andet savsmuld kan bruges til?

Mange hilsner
Puk

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 10-04-05 17:04

I news:Ewb6e.187$Xz3.18@news.get2net.dk <Puk" <Bitnisse"removethis>
<Bitnisse"removethis"@e-mail.dk> skrev:

> Er der andet savsmuld kan bruges til?

Det er udmærket til komposten. Hvis du bruger madolie til motorsaven er
det den rene økologi :)

mødes med en gunstig lejlighed....

Fra : anders majland

Dato : 11-04-05 08:31

> Er der andet savsmuld kan bruges til?

Brand det i stokeren - opblandet med mere fast brændsel som piller eller
korn

/A

Fra : TG4600

Dato : 11-04-05 13:18

"Puk" <Bitnisse"removethis"@e-mail.dk> wrote in message
> [...]
diverse
> husdyr?
>
> Jeg vil ikke tilbyde det til vejens børn, hvis det ikke er ok for deres

En spandfuld blandes med lidt tændvæske/lugtfri petroleum/lampeolie eller
lignende, så er det genialt til optænding i brændeovnen.

Ellers er det jo rart at have noget stående til omsamling af f.eks.
oliespild mm. som efterfølgende kan brændes i stoker el. lign.

/TG

Fra : Calle.

Dato : 11-04-05 18:20

Puk" <Bitnisse"removethis wrote:
> [...]
> at bruge til diverse husdyr?
>
> Jeg vil ikke tilbyde det til vejens børn, hvis det ikke er ok for

Jeg ville ikke gøre det

> Er der andet savsmuld kan bruges til?

Opstart at brændeovn, opsugning af spildt olie mm.
--
Calle.

Fra : John T.

Dato : 12-04-05 04:22

> Opstart at brændeovn, opsugning af spildt olie mm.
> --
> Calle.

Jeg havde gravet fri rundt om et træ og lagt flis, men jeg
havde åbenbart ikke lagt nok for græsset kom op alligevel,
og jeg bemærkede at det græs der kom op var grønnere
end det øvrige.
Ah-ha, tænkte jeg, det kan græsset godt lide, så nu er jeg
begyndt at sprede mit savsmuld ud over plænen, en stor plassæk
savsmuld fylder jo intet når det bliver spredt.
John