Rengøring af fedtet komfur -cillibang?
Fra : Malene P

Dato : 10-04-05 13:05

Vi har lånt min brors sommerhus i Store Bededags ferien og var ude for at
kigge til det. Æv -han havde lejet det ud nogle uger og lejerne var nogle
s... , der for eksempel ikke havde gjort gaskomfur og køleskab rent efter
sig. Så nu står vi med et lag fedt på komfuret og på den ene side af
køleskabet, der simpelthen ikke vil gå af. Almindelig rengøringsmidler
virker ikke. Vi så en af de der rengøringsudsendelser med et par damer, der
gjorde rent i forskellige beskidte hjem. De brugte vaskepulver -men det
virker heller ikke. En spartel har taget det værste -men alt andet
mislykkes. Har i nogle erfaringer, i vil dele med os?

mvh
Malene P

Fra : Carina

Dato : 10-04-05 13:17

"Malene P" <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> s... , der for eksempel ikke havde gjort gaskomfur og køleskab rent efter
> sig. Så nu står vi med et lag fedt på komfuret og på den ene side af

Jeg arbejdede i en grillbar for en del år siden, og der vaskede vi alle
flader af i salmiakvand, det opløser fedt så let som ingenting. Nok hverken
det mest sunde eller mest korrekte, men det virker

VH
Carina

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 10-04-05 13:19

Malene P" <malenekors[NOSPAM]@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4259169f$0$252$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...> Vi har lånt min brors
> [...]
> virker heller ikke. En spartel har taget det værste -men alt andet
> mislykkes. Har i nogle erfaringer, i vil dele med os?

Hej

Fedt smelter ved varme, det kan også opløses med alm. opvaskemiddel,
kombiner de to ting, hvis det ikke hjælper, er det ikke fedt.
Vandet skal være MEGET varmt.

Reklamen i tv er da heldigvis lavet så man kan se at det er løgn

--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 10-04-05 13:19

I news:4259169f$0$252$edfadb0f@dread11.news.tele.dk <Malene P>
> [...]

> beskidte hjem. De brugte vaskepulver -men det virker heller ikke. En
> spartel har taget det værste -men alt andet mislykkes. Har i nogle

Riste over komfuret indsmøres i brun sæbe (krystalsæbe), puttes i en
plasticpose og ligger et døgn.

Komfur og køleskab indsmøres i brun sæbe og dækkes med husholdningsfilm,
også et døgn.

Vask af, og voila... :)

mødes med en gunstig lejlighed....