Frø fra England
Fra : Niels

Dato : 09-04-05 11:36

Hejsa.

Jeg har lige fået frø hjem fra England, og nu vil jeg gerne igang med at så
dem.
Desværre er jeg ikke så god til Engelsk, - så måske er der een der vil
hjælpe lidt.
Jeg er i tvivl om frøene skal spire i total mørke eller ?????

Der står bl.a. : keep moist in a cool, covered, light spot outside or on
low heat in a propagator.

mvh. Niels

Fra : Michael Appel

Dato : 09-04-05 13:40

"Niels" <n.s.nielsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg er i tvivl om frøene skal spire i total mørke eller ?????
> Der står bl.a. : keep moist in a cool, covered, light spot outside or on
> low heat in a propagator.

"Holdes fugtigt på et køligt, overdækket lyst sted udenfor, eller ved lav
varme i et minidrivhus."

Så nej, de skal ikke have mørke, men lyst, fugtigt, ikke for varmt.

mvh Michael

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 09-04-05 14:59

Michael Appel wrote:

> "Holdes fugtigt på et køligt, overdækket lyst sted udenfor, eller ved lav
> varme i et minidrivhus."

Undskyld jeg blander mig, men er et overdækket og lyst sted ikke 2
modsatte henvisninger.?

Jeg kan godt oversættte "covered, light spot". Men det er da upræcist
beskrevet fra leverandøren .?

Mvh. Jørgen

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 09-04-05 15:20

On Sat, 09 Apr 2005 15:58:34 +0200, Jørgen Rasmussen wrote:

> Undskyld jeg blander mig, men er et overdækket og lyst sted ikke 2
> modsatte henvisninger.?

Man kan da godt dække over med et gennemsigtig materiale.

> Jeg kan godt oversættte "covered, light spot". Men det er da upræcist
> beskrevet fra leverandøren .?

Ikke spor.
--
MVH
osv...

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 10-04-05 02:18

<jorgen-rasmussen@aa.sa> wrote:

>Undskyld jeg blander mig, men er et overdækket og lyst sted ikke 2
>modsatte henvisninger.?
>
>Jeg kan godt oversættte "covered, light spot". Men det er da upræcist
>beskrevet fra leverandøren .?

Covered kan også betyde beskyttet - altså et sted i læ.

Fra : Nette Stormlund

Dato : 09-04-05 13:43

Hej Niels!

Jeg har igennem tiderne købt en del frø i England.

Der står :

"Hold dem fugtige på en kold, tildækket, lys plet udendøre - eller ved
lav temperatur i en spirekasse."

Hvilke frø er det ?

Flere frø - bl.a geranium og akelejer skal igennem en kuldeperiode for
at spire. Det lyder som om det kunne være sådanne, du har fået fat i.

Hvis det er det - kan tre uger i et køleskab være gavnligt for spiringen
- men skriv gerne mere.

M.v.h.
Nette