skære fliser & sten, skarpe kanter ?
Fra : Ukendt

Dato : 08-04-05 10:06

Hej

Jeg skal lave lidt terasse selv og har ingen erfaring hermed, underlag,
stampning, fliseskæring osv osv.

1: Er der nogen der kan guide mig til et par super sider om emnet (od over
de tråde jeg har læst i gruppen her)

2: Bliver sten/fliser ikke skarpe på kanterne hvis man skærer dem med
vinkelsliber ? I så fald, hvad gør man for det ?

Mvh
Jakob

Fra : Petersen_Michael

Dato : 08-04-05 11:58

In news:42564980$0$224$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
..:J:. <MONKEYselskab-at-bigfoot.com> wrote:

> 2: Bliver sten/fliser ikke skarpe på kanterne hvis man skærer dem med
> vinkelsliber ? I så fald, hvad gør man for det ?

Hvis du mener at du mangler en fas, så hold vinkelsliberen på skrå, i
den vinkel du ønsker fasen..

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-05 12:33

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> wrote in
message news:4256639e$0$173$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hvis du mener at du mangler en fas, så hold vinkelsliberen på skrå, i
> den vinkel du ønsker fasen..
>
> --
> Med venlig hilsen Michael Petersen
> residerende i Nyborg
> fjern dyret i min @dresse ved privat post
> http://www.petersensweb.dk

Kan man gøre det håndholdt, eller er et redskab egnet ?

/Jakob

Fra : Petersen_Michael

Dato : 08-04-05 13:23

In news:42566c09$0$217$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
..:J:. <MONKEYselskab-at-bigfoot.com> wrote:

> Kan man gøre det håndholdt, eller er et redskab egnet ?

Jeg gør det håndholdt

Fra : John Bennetzen

Dato : 09-04-05 06:18

Hmm... Man bruger en speciel skæreskive til affasning, typisk på en lille
håndholdt vinkelsliber, altså en skive der er beregnet til formålet.
En alm. diamantskive er kun beregnet til, at skære lige frem, bliver den
brugt på anden måde er det snart slut med dens skære evne!

John...

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:425677c0$0$171$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-05 21:39

"John Bennetzen" <jrb@5750.dk(NOSPAM)> wrote in message
> [...]
> En alm. diamantskive er kun beregnet til, at skære lige frem, bliver den
> brugt på anden måde er det snart slut med dens skære evne!

Tak god oplysning, de skiver koster jo en bondegård.