Renovering af badeværelse
Fra : Ukendt

Dato : 07-04-05 18:08

Vi skal have renoveret badeværelset. Der skal gulvvarme, fliser (eller
travelin sten - tror jeg de hedder) på gulvet og brusekabine skal
mures op og der skal også travelin på. Derudover skal der glasvæv på
vægge og males.

Vi beholder vores relative nye skabe og toilet.

Badeværelset er meget lille og på ca 10 m2.

Hvad vil være billigst for os?

1. Kontakte en VVS mand som sørger for en "total entreprise".

2. Kontakte VVS, murer, maler og elektriker selv. Og selv sørge for at
indkøbe materialer.

Jeg forsøgte punkt 1 og fik henvisning til nogle badbutikker hvor jeg
kunne vælge de materialer vi ønsker at bruge. Vi fortæller så ham hvad
vi skal bruge og han laver et total-tilbud på ALT - inkl. materialer.

Men jeg har på fornemmelsen af at han selvfølgelig får procenter på
hos det anviste sted. Derudover skal han vel have penge for at
koordinere det hele?

Jeg spurgte forsigtigt til en pris - uden at ville holde ham op på
det. Han nævnte omkring 50.000!!!!

Det er langt over vores budget (ca. 30.000) og jeg mener heller ikke
at et 5 m2 lille badeværelse bør være SÅ dyrt. Men måske er jeg bare
naiv?

Har i nogle gode inputs til vores renovering?

Mvh. Brian

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 07-04-05 18:59

I news:e6pa511tohm7nlffliko1quojj0e1bvtd0@4ax.com <Brian B. Christensen>
<Brian snabela brinch dot it> skrev:

> [...]

> Det er langt over vores budget (ca. 30.000) og jeg mener heller ikke
> at et 5 m2 lille badeværelse bør være SÅ dyrt. Men måske er jeg bare

Har i vasket det i for varmt vand i mellemtiden? ;)

Der er helt klart penge at spare ved selv at være bygherre, men det
kræver en del tid, og vil formodentlig forlænge byggeperioden.

mødes med en gunstig lejlighed....

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-05 20:47

On Thu, 7 Apr 2005 19:58:34 +0200, "Carsten Finn Rasmussen"
<cfr@c.invalid> wrote:

>Har i vasket det i for varmt vand i mellemtiden? ;)

N ej, det er 5 m2 som jeg skrev til sidst Det først var vist en
drøm...

>Der er helt klart penge at spare ved selv at være bygherre, men det
>kræver en del tid, og vil formodentlig forlænge byggeperioden.

Så må jeg jo overveje det i stedet.

Mvh. Brian

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 07-04-05 20:50

"Brian B. Christensen" <Brian snabela brinch dot it> skrev i en meddelelse

> Hvad vil være billigst for os?

Hej

Gør det selv, det meste kan uøvede gøre, lægge fliser, mure, male osv. hvis
noget går galt, så banker man det bare ned igen.
I byggemarkederne kan du få vejledninger til næsten alt.

God fornøjelse.
--
Leif Langgaard
www.analogfoto.dk

Fra : Ukendt

Dato : 07-04-05 21:17

On Thu, 7 Apr 2005 21:50:01 +0200, "Langgaard Bærbar"
<langgaard@klarupnet.dk> wrote:

>Gør det selv, det meste kan uøvede gøre, lægge fliser, mure, male osv. hvis
>noget går galt, så banker man det bare ned igen.
>I byggemarkederne kan du få vejledninger til næsten alt.

Ville også gerne, men jeg synes ikke rigtigt at vi kan undvære vores
eneste badeværelse i mange uger - hvilket det ville tage for mig selv.

Fra : John T.

Dato : 07-04-05 21:18

> Har i nogle gode inputs til vores renovering?
>

> Mvh. Brian

Hej Brian.
Vi er næsten færdig med vores badeværelse (4 Kvm.)
gulv vægge og loft.
Slå på tråden, det er for meget at skulle skrive her !
John
40 61 19 09

Fra : Allan Vebel

Dato : 07-04-05 23:36

Brian B. Christensen <Brian snabela brinch dot it> skrev:

> 2. Kontakte VVS, murer, maler og elektriker selv.

Vi lavede nyt badeværelse for 5 år siden - det er på 4,8m2 - og
alt skulle ud, gulvene brækkes op fordi der skulle flyttes rundt på
de enkelte elementer, og der skulle laves indvendig isolering af
den eksisterende gasbetonydermur.

> Og selv sørge for at indkøbe materialer.

Vi købte selv de fliser der skulle bruges, så klarede mureren
resten - og der kom fliser helt op til loftet over det hele, muret
brusekabine og så videre.

> badbutikker hvor jeg kunne vælge de materialer vi ønsker at bruge.

Det er det bedste. Skal vvs-manden levere materialerne, skal han
også tjene på dem. Vi fandt toilet og håndvaskarrangement på
tilbud - og havde tidligere indkøbt blandingsbatterier i god kvalitet
når prisen var rigtig.

Vi fik et samlet tilbud på vvs - og så blev alle materialer bare pillet
ud, så der kun var arbejdslønnen tilbage. Der var han lidt knotten
over

> Det er langt over vores budget (ca. 30.000) og jeg mener heller
> ikke at et 5 m2 lille badeværelse bør være SÅ dyrt.

Mureren var samtidig kloakmester, så han ordnede det hele - og
tilkaldte selv vvs-manden når det blev aktuelt.

> Men måske er jeg bare naiv?

Det hele endte på omkring 70.000, men det blev også meget
lækkert.

> Har i nogle gode inputs til vores renovering?

Ja, køb alt selv - så er der kun arbejdslønnen tilbage. Mureren
kom dog selv med grus og mørtel - resten havde vi selv købt.

Elektrikerarbejdet klarede jeg selv - det var bare at trække kabel
til loftbelysning, lys over spejlet og strøm til blæseren til udtrækket.

Vi solgte huset for et par år siden - og det var badeværelset der
solgte det på rekordtid - og den investerede kapital var rigeligt
tjent hjem.

Det oprindelige badeværelse var fra 1960, med iskoldt gulv og
vægge, lysegrønne fliser og et grimt siddebadekar der blev brugt
som brusekabine.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : cykellapper

Dato : 08-04-05 00:40

Allan Vebel wrote:

> Det hele endte på omkring 70.000, men det blev også meget
> lækkert.

Jeg må indrømme, at jeg er lamslået.

Det sidste badeværelse, jeg lavede selv, var godt nok i et (træ-) fritidshus.
Det kostede 4-5000 kroner. Nyt toilet, håndvask, armatur, kloak, vand, el,
brugt løs brusekabine - selv vægge med glasvæv og maling. Der gik vel samlet ca
20 timer i det.

--
Preben Mortensen
(Cykellapper)

Fra : anders majland

Dato : 08-04-05 07:28

> Jeg må indrømme, at jeg er lamslået.

I kbh koster renovering at at 40'er badeværelse typisk også over 75kkr - og
så er der intet luksus over det ...

Fra : Langgaard Bærbar

Dato : 08-04-05 19:27

meddelelse news:4256444c$2$43987$14726298@news.sunsite.dk...

> I kbh koster renovering at at 40'er badeværelse typisk også over 75kkr -
> og så er der intet luksus over det ...

Det er da helt vildt, de tager jeres r..

--
Leif Langgaard fra Jylland
www.analogfoto.dk

Fra : anders majland

Dato : 08-04-05 19:57

> Det er da helt vildt, de tager jeres r..

Også derfor mit badeværelse det står "originalt" - Men der må være rigeligt
at lave for andelsboligforeningen kan ikke finde nogle der kan/vil gøre det
billigere ...

/A

Fra : anders majland

Dato : 08-04-05 07:25

> Badeværelset er meget lille og på ca 10 m2.
> Det er langt over vores budget (ca. 30.000) og jeg mener heller ikke
> at et 5 m2 lille badeværelse bør være SÅ dyrt. Men måske er jeg bare
> naiv?

5 eller 10m2 ?

På et under 5m2 har vi har et oversalg fra en vvs på 20kkr for rørarbejdet,
det knapt 10kkr for svejst vinyl og så kommer sanitet og møbler oveni
(foruden alt forarbejdet med vægge og gulv)

Fra : Ukendt

Dato : 08-04-05 17:29

On Fri, 8 Apr 2005 08:24:52 +0200, "anders majland"
<anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote:

>5 eller 10m2 ?

5 m2

Fra : HKN

Dato : 09-04-05 19:44

"Brian B. Christensen" <Brian snabela brinch dot it> wrote in message
> [...]
> travelin sten - tror jeg de hedder) på gulvet og brusekabine skal
> mures op og der skal også travelin på. Derudover skal der glasvæv på

Hej Brian,

Vi har lige været turen igennem, med et badeværelse i samme størrelse - og
det med de kr. 30K passer meget godt, såfremt du ikke vil skifte saniteten
ud.

Vi brød alle gamle fliser af selv + brækkede gammelt gulv op
(afretningslag), og lagde selv pex-rør til gulvvarme.

Murer rettede gulv og pudsede vægge op, samt byggede brusekabine op i
multiplader. Derefter Travertin på gulv og i brusekabine.
VVS'er tilsluttede blandingsbatteri.

Ny el trak vi selv, og fik elektrikeren til at tilslutte.

Loft satte vi selv op.

Mvh
Henrik