Rep. af knaster
Fra : Christian Andreasen

Dato : 27-05-01 16:35

Hej

Jeg har brug for lidt hjælp, da mine knastaksler er ved at være slidte. De
er slidt under minimumsmål og de er også slidt lidt ujævne.
Jeg kan huske at der har været et indlæg om et firma der kan reparere
knaster, vistnok ved at de svejser nye belægninger på og drejer dem op igen.
Er der nogen der har disse oplysninger?
Hvad vil det evt. koste?
Kan vippearmene også repareres og skal de det?

Håber at NG kan hjælpe.
Christian Andreasen
chrand@mail1.stofanet.dk

Fra : Jes Vestervang

Dato : 27-05-01 17:49

Christian Andreasen wrote:

> Jeg har brug for lidt hjælp, da mine knastaksler er ved at være slidte.
-klip-
Det vil være en fordel, hvis du fortæller hvilken mc det drjer sig om
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Christian Andreasen

Dato : 27-05-01 18:57

> -klip-
> Det vil være en fordel, hvis du fortæller hvilken mc det drjer sig om

Det er en Suz. GSX-R 750 årg. '89

Fra : Henry

Dato : 27-05-01 19:12

> [...]
> Er der nogen der har disse oplysninger?
> Hvad vil det evt. koste?
> Kan vippearmene også repareres og skal de det?
Jeps, begge dele er slidt og skal skiftes (eller reps). Hvis du ikke skifter
sætvis vil den nye del slides hurtigere, ligesom hvis du skifter kæde uden
at skifte tandhjul.

Undersøg hvad skidtet koster i england, det er tvivlsomt om det kan svare
sig at reparerer dem.

Når du alligevel er igang, så overvej om der er andet der er klar til
udskiftning, f.eks. knastkæden, kædestrammeren (skinnen) osv. Det er surt at
skulle åbne den igen om 5000km.

mvh
Henry

Fra : Christian Andreasen

Dato : 27-05-01 21:25

Henry <henry@mail.removethis.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9ergau$che$1@news.inet.tele.dk...
> Undersøg hvad skidtet koster i england, det er tvivlsomt om det kan svare
> sig at reparerer dem.

Hvor i England kan man købe knaster?
Er der evt. nogen der kender hjemmesider?

Fra : Henry

Dato : 28-05-01 09:32

> Hvor i England kan man købe knaster?
> Er der evt. nogen der kender hjemmesider?
hej Christian

Prøv og se om de har dem her, kik under "bike parts", hvis du har det
originale reservedels nr. kan du søge på det. jeg fandt en exhaust camshaft
til 122£ (122*12.06=dkr) billigt / dyrt ??? jeg ved det ikke. Jeg ville
ringe til dem hvis jeg skulle bestille, bare for at være HELT sikker, noget
med stelnummer og årgang osv.

http://www.robinsonsfoundry.co.uk/

mvh
Henry

Fra : Henrik Larsen

Dato : 28-05-01 17:47

> [...]
> til 122£ (122*12.06=dkr) billigt / dyrt ??? jeg ved det ikke. Jeg ville
> ringe til dem hvis jeg skulle bestille, bare for at være HELT sikker,

Der var engang en der postede et link til en side med "eksplosionstegninger"
af en masse cykler, med de originale reservedels nr.
Jeg kan dog ikke finde linket igen, så hvis der er en der har det ville jeg
blive glad for en genpost.

Henrik
GSX750F

Fra : Mureren

Dato : 29-05-01 11:30

> [...]
> af en masse cykler, med de originale reservedels nr.
> Jeg kan dog ikke finde linket igen, så hvis der er en der har det ville

www.bikebandit.com

Mureren

Fra : Biker Mike

Dato : 30-05-01 15:43

http://www.powersportspro.com/ klik på part fish og opret dig som bruger.

Hilsen
Michael

Fra : Armand

Dato : 28-05-01 00:32

> Jeps, begge dele er slidt og skal skiftes (eller reps). Hvis du ikke
> skifter sætvis vil den nye del slides hurtigere, ligesom hvis du
skifter kæde
> uden at skifte tandhjul.

Ikke helt rigtigt!
Vipearmene er belagt med et cromlag på trædefladen. Og dette lag slides
ikke så meget i normal forstandd, som at det "flåes" af i flager af den
slidte
knast.
Derfor er det tydeligt at se om vippearmene har taget skade og bør
skiftes!

Netop GSXR 750 skulle det være til at finde tuningsknaster til, og det
er disse der i kraft af "ombytningsprincip" i praksis er renoverede
originalknaster!
I forhold til originalknaster er de ikke væsentligt dyrere, og holder
formodentligt bedre en Suzuki's originale bras.

Henvisning:
Holtug MC!

--
Armand.

Fra : Henry

Dato : 28-05-01 09:08

> [...]
> slidte knast.
> Derfor er det tydeligt at se om vippearmene har taget skade og bør
Mit gæt (har ju ikke set grejet) er at hvis knasterne er _under_ minimum
mål, så er vippearmene også klar til udskiftning, min holdning er at det bør
udskiftes samtidigt, det er ærgeligt at spare de sidste "få" kroner for blot
at skulle skifte dem (og knasterne) efter yderligere 5-10000 km.

> Netop GSXR 750 skulle det være til at finde tuningsknaster til, og det
> er disse der i kraft af "ombytningsprincip" i praksis er renoverede
> originalknaster!
Nu kunne jeg jo altså ikke lige se at det var en suzuki der var tale om, det
stod der ikke noget om. (nu gør der) Jeg gættede lidt på at der var tale om
en honda, måske en model VF.

> I forhold til originalknaster er de ikke væsentligt dyrere, og holder
> formodentligt bedre en Suzuki's originale bras.
helt sikkert, hvis du siger det.

mvh
Henry