Vaskemaskine:
Fra : dsh

Dato : 05-04-05 19:22

Hej med jer,

Jeg har en AEG öko_lavamat 75620, hvor tromlen nu pludselig er begyndt
at hænge. Den larmer og skramler når den centrifugerer, men vil dog godt.
Jeg har haft toppen af og forsøgt at skramme møtrikken på hjulet med
kileremmen, men den er spændt som den skal. Er der nogen der kan være
behjælpelig med, hvor pokker man ellers kan stramme sådan en fætter ..
skal jeg have bagbeklædning, kilerem og hjul (hvad er det nu sådan en
hedder?) af for at komme ind til noget andet, jeg kan spænde?

Hmmm, anyone?

pft.

--
Daniel Henriksen
dsh [at] vip.cybercity.dk

Soccer Games Homepage:
http://sgh.soccergaming.com

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-05 19:33

"dsh" <dsh@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> skal jeg have bagbeklædning, kilerem og hjul (hvad er det nu sådan en
> hedder?) af for at komme ind til noget andet, jeg kan spænde?

har du manual ? ellers kan de findes på nettet hvis du leder godt. jeg fandt
vores aeg på nettet efter telefonisk vejledning fra deres service

jakob

Fra : Armand

Dato : 05-04-05 20:57

dsh wrote:
> [...]
> skal jeg have bagbeklædning, kilerem og hjul (hvad er det nu sådan en
> hedder?) af for at komme ind til noget andet, jeg kan spænde?

Tromlen er ophængt i et antal fjedre, og det kunne lyde som én af dem er
knækket/faldet af :-/
Inspicér at alle fjedre er til stede!

--
Armand.

Fra : dsh

Dato : 05-04-05 22:53

> [...]
> skal jeg have bagbeklædning, kilerem og hjul (hvad er det nu sådan en
> hedder?) af for at komme ind til noget andet, jeg kan spænde?

Fjedrene sidder der stadig .. 2 i den ene side, men dog kun en enkelt på
den anden (men det ser ikke ud til at der skal sidde flere) ..

Jeg har stadig manualen, men havde ikke tænkt på at der skulle stå noget
serviceteknisk i den, jeg vil tjekke eller lede lidt på nettet; Tak skal
I have ..

--
Daniel Henriksen
dsh [at] vip.cybercity.dk

Soccer Games Homepage:
http://sgh.soccergaming.com

Fra : Calle.

Dato : 05-04-05 23:49

dsh wrote:
> [...]
> sådan en fætter .. skal jeg have bagbeklædning, kilerem og hjul (hvad
> er det nu sådan en hedder?) af for at komme ind til noget andet, jeg
nej, du skal skifte lejet
--
Calle.

Fra : Henrik

Dato : 06-04-05 08:13

Det lyder som et defekt leje!

/Henrik

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 06-04-05 09:11

On Wed, 6 Apr 2005 09:12:35 +0200, "Henrik"
<h1e2n3r4i5k@j1a2n3n4i5n6g7-j1u2u3l4.dk> wrote:

>Det lyder som et defekt leje!
klip

Det gjorde min også, 3 gange, så holdt den op,
og har ikke sagt et ord siden.
Varmemesteren mener at det var bremsen.
mvh Ebbe

Et år gml. Miehle

Fra : Armand

Dato : 06-04-05 22:11

Slår mig lige:
Tilstoppet filter, der gør at vandet ikke når at pumpes ordentligt ud
før centrifugeringen starter??

--
Armand.

Fra : dsh

Dato : 07-04-05 13:31

Armand wrote:

> Slår mig lige:
> Tilstoppet filter, der gør at vandet ikke når at pumpes ordentligt ud
> før centrifugeringen starter??

Nej, det kan ikke være det .. desværre.
Tromlen hænger meget nedaf og jeg kan sådan vippe den op og ned.

--
Daniel Henriksen
dsh [at] vip.cybercity.dk

Soccer Games Homepage:
http://sgh.soccergaming.com

Fra : apollo14 aka Kenneth~

Dato : 07-04-05 22:20

> Nej, det kan ikke være det .. desværre.
> Tromlen hænger meget nedaf og jeg kan sådan vippe den op og ned.

Typisk tegn på defekt indeleje. Rep. pris ca. 1500 kr. for en
hvidevaremontør.

Sådan noget kan laves rimelig hurtigt.

m.v.h
Kenneth Rugaard
Hvidevareservicemontør

Fra : dsh

Dato : 08-04-05 13:39

> Typisk tegn på defekt indeleje. Rep. pris ca. 1500 kr. for en
> hvidevaremontør.
>
> Sådan noget kan laves rimelig hurtigt.

Ok, det skulle heller ikke gerne tage lang tid, - tøjet hober sig op ..
=) Men jeg arbejder på vaskeri, så smeden er blevet sat på arbejdet

Nu ser vi om det kommer til at virke ..

--
Daniel Henriksen
dsh [at] vip.cybercity.dk

Soccer Games Homepage:
http://sgh.soccergaming.com

Fra : apollo14 aka Kenneth~

Dato : 07-04-05 22:23

Ebbe Hansen <ebbeh@mail1.stofanet.invalid> wrote in

> klip
>
> Det gjorde min også, 3 gange, så holdt den op,
> [...]

Den varmemester er da ikke for klog, der sidder ikke bremse på en
husholdningsmaskine. Det klare motoren ganske fint. Tror du har haft et
eller andet liggende imellem karet og tromle, som nu er gået i stykker,
og derved at røget igennem til pumpen, og evt. med ud med vandet. Alle
vaskemaskiner idag er født uden bremse, da den vil gå i stykker med de
rystelser.

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 08-04-05 09:04

On 07 Apr 2005 21:22:30 GMT, apollo14 aka Kenneth Rugaard
<apollo14dk@nospamhotmail.com> wrote:

> [...]
>og derved at røget igennem til pumpen, og evt. med ud med vandet. Alle
>vaskemaskiner idag er født uden bremse, da den vil gå i stykker med de

Tak, det er dejligt at blive bare lidt mere oplyst.
Den kører perfekt, så det må være røget ud.
mvh Ebbe