Køb af høj liguster
Fra : kt

Dato : 05-04-05 09:22

Hej

Er der nogen der har kendskab til mulighederne for at købe ligusterhæk i en
højde af minimum 140 cm. Gerne i nordjylland.

MVH

Ken

Fra : Calle.

Dato : 05-04-05 10:42

kt wrote:
> Hej
>
> Er der nogen der har kendskab til mulighederne for at købe
> ligusterhæk i en højde af minimum 140 cm. Gerne i nordjylland.

Ja, hvis du er klar over at de er ret så dyre i den højde.
Jeg havde for 5år siden en spritbillist der jævnede 24 meter af min hæk.
Skulle så selv lægge ud, og så kræve pengene godtgjort af bilisten i retten

Det nåede heldigvis ikke så vidt, da det viste sig at bilen var stjålet, og
så dækker bilens ansvarsforsikring.
Fik et overslag hos den lokale gartner. Liguster i den højde koster 350,-
pr. plante.
da der skal 3 pr. mtr. løber det hurtigt op.

--
Calle.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 05-04-05 12:48

On Tue, 5 Apr 2005 11:42:12 +0200, "Calle." <fake@fake.fake> wrote:

> [...]
>pr. plante.
>da der skal 3 pr. mtr. løber det hurtigt op.

Det var voldsomt....
En 'standard' færdighæk som er 150 cm høj, koster lige under 200 kr pr
plante hvis min hukommelse ikke svigter mig helt. Der skal bruges 2,5 -
3 planter pr. løbende meter. Men så har man også en hæk med det samme.
Og så kommer der jo lidt ekstra oven i til fragt - færdighæk leveres hos
køberen.

Almindelig ligusterhækplanter fåes ikke større end 80-120 cm høje
(altså, en sortering der hedder fra 80 til 120 cm). Det giver en hæk som
næsten ligner en hæk allerede når den plantes.

Fra : Calle.

Dato : 05-04-05 23:34

Mads Lie Jensen wrote:

> [...]
> - 3 planter pr. løbende meter. Men så har man også en hæk med det
> samme. Og så kommer der jo lidt ekstra oven i til fragt - færdighæk

Min var ca. 180cm da den blev plantet. Gartneren som gav tilbudet om
sommeren, blev opkøbt af NCC 14 dage før hækken blev plantet (sent efterår)
hvilket nok ikke har gjort den billigere.
Om det var med/uden arbejdsløn husker jeg ikke.
Men det skal siges at det er pæne planter, og ikke en gik ud.
--
Calle.

Fra : John Bennetzen

Dato : 07-04-05 19:44

Der har nok været tale om "klumpplanter" også kaldet "færdig hæk", ellers
har Mads ret, når der er tale om barrodsplanter...

John...

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 07-04-05 21:21

On Thu, 7 Apr 2005 20:44:28 +0200, "John Bennetzen"
<jrb@5750.dk(NOSPAM)> wrote:

>Der har nok været tale om "klumpplanter" også kaldet "færdig hæk", ellers
>har Mads ret, når der er tale om barrodsplanter...

De planter jeg snakkede om, det er skam med klump.
Der er selvfølgelig nok mere end eet firma som laver færdighæk. Det er
dog kun eet firma som må bruge navnet 'Færdighæk' svjv.

Fra : Calle.

Dato : 07-04-05 22:55

John Bennetzen wrote:
> Der har nok været tale om "klumpplanter" også kaldet "færdig hæk",
> ellers har Mads ret, når der er tale om barrodsplanter...

ja, det var klumpplanter
--
Calle.