Trifolium
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 02-04-05 19:49

Hedder vist treblad, hvor skaffer man den?. Mange plantecentre er vældigt
godt tilfredse med at sælge: netop det de altid plejer. Og det er egentlig
en bedrøvelig omgang, når man er i den lykkelige situation, at man allerede
har 'en masse almindeligt'.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 02-04-05 20:55

On Sat, 2 Apr 2005 20:49:10 +0200, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

> [...]
>en bedrøvelig omgang, når man er i den lykkelige situation, at man allerede

En velassorteret planteskole må da være villig til at tage den hjem til
dig, hvis du spørger pænt?

Der ligger vist en Grønne Danmark-planteskole i eller omkring Esbjerg,
jeg vil da håbe de vil tage den hjem til dig.

Så vidt jeg lige husker, så er treblad en lidt træls staude at have i
butikken - bladene visner ned ret tidligt og en staude uden top er ret
træls at have stående på salgsbordet. Det er dog muligt jeg forveksler
treblad med noget andet.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 02-04-05 21:20

"Mads Lie Jensen" <mads@gartneriet.dk> skrev
> [...]
> butikken - bladene visner ned ret tidligt og en staude uden top er ret
> træls at have stående på salgsbordet. Det er dog muligt jeg forveksler

Jeg er gået galt af navnet, det rette er Trillium Grandiflora, Treblad.
Trifolium er Kløver. Skyggetålende, 3 store hvide kronblade, jeg vil have
den lave hvide, men den findes op til høj og rødlig.
Jeg havde(har) et ret klamt forhold til det sted jeg var på, så jeg glemte
at spørge. Det var vel også lidt mere elegant at man selv tilbød at tage den
hjem?
Men hvorfor have alt det bøvl med kunderne?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 02-04-05 23:29

> [...]

>at spørge. Det var vel også lidt mere elegant at man selv tilbød at tage den

Ja, det burde de da foreslå af sig selv. For den er ikke svær at få fat
i.

>Men hvorfor have alt det bøvl med kunderne?

Tja.. kunder kan være nogle besværlige folk )

Fra : berbeck

Dato : 02-04-05 11:49

> [...]
> godt tilfredse med at sælge: netop det de altid plejer. Og det er egentlig
> en bedrøvelig omgang, når man er i den lykkelige situation, at man
> allerede
> har 'en masse almindeligt'.
> --
> M.V.H.
> Preben Riis Sørensen
> preben@esenet.dk (Esbjerg).
>

>Prøv at opsøge nogle af de mange plantemarkeder, som bl.a. arrangeres af
>haveselskabets medlemmer. Sådanne steder kan man få fat i de sjoveste ting
>til en billig penge. Selv har jeg f.eks. nogle forskellige sorter af
Jeg boede i Holstebro en del år, i det område var der megen aktivitet af den
art.
Nu bor jeg i Korsør, her er det lidt mere sparsomt, men hvis man vil køre
efter det....

God jagt.

Venlig hilsen Else.

Fra : V. Hansen

Dato : 03-04-05 19:49

> [...]
> godt tilfredse med at sælge: netop det de altid plejer. Og det er egentlig
> en bedrøvelig omgang, når man er i den lykkelige situation, at man

http://lundhede.datascan.net/cgi-bin/sh000001.pl?REFPAGE=http%3a%2f%2flundhede%2edatascan%2enet%2facatalog%2f&WD=trillium&SHOP=%20&PREVQUERY=SS%3dtrillium%26PR%3d%2d1%26TB%3dA%26SHOP%3d%20&PN=Lh_Stauder_Tj%2ehtml%23a46_2d1120#a46_2d1120

mvh
Vibeke

Fra : Dorte R.M. Hansen

Dato : 03-04-05 20:24

On Sat, 2 Apr 2005 20:49:10 +0200, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

Hej Preben.

> [...]
>en bedrøvelig omgang, når man er i den lykkelige situation, at man allerede

Jeg var nysgerrigt inde og kigge på den på det link til Lundhede, som
Vibeke har lagt (jeg kigger faktisk ofte hos Lundhede, for de har en
del at byde på, synes jeg - også når det gælder kundebetjening).

Den ser yndig ud og jeg er tæt på at overveje den under træerne langs
drængrøften. Er der en særlig grund til, at du gerne vil have den og
kan du fortælle mere om den end de få linier hos Lundhede?

Venlig havehilsen
Dorte

--
http://www.123hjemmeside.dk/Ringholm

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 03-04-05 20:51

"Dorte R.M. Hansen" <dot.ringholmNOSPAM@get2net.dk> skrev
> Den ser yndig ud og jeg er tæt på at overveje den under træerne langs
> drængrøften. Er der en særlig grund til, at du gerne vil have den og
> kan du fortælle mere om den end de få linier hos Lundhede?

Så engang en svensk haveudsendelse, hvor man så at blomsterne fyldte godt i
en hånd, og det blev nævnt at de holdt rigtig længe, og kunne gro i skygge.
Og så det der med smag og behag. Jeg synes den er smuk i al sin enkelhed.
Derudover er det usædvanligt at en så lav plante kan præstere så stor en
blomst.

Jeg må til Lundhede.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 03-04-05 23:32

Preben Riis Sørensen wrote:

> Jeg må til Lundhede.

Har handlet der over nettet et par gange. Fin service. Min anbefaling

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 03-04-05 23:44

> Har handlet der over nettet et par gange. Fin service. Min anbefaling

Kan med en omvej på 20 km komme dertil ved lejlighed. Jeg kan også godt
anbefale stedet, men husk kun at tage aftalte penge med, med mindre du lige
har vundet i Lotto....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-04-05 00:21

Preben Riis Sørensen wrote:

> Kan med en omvej på 20 km komme dertil ved lejlighed.

Det ligger lidt tungere med det, når man bor på Fyn.

> men husk kun at tage aftalte penge med, med
> mindre du lige har vundet i Lotto....

Tror gerne, man let lader sig friste. :)

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/