solfanger ?
Fra : MVN

Dato : 02-04-05 17:15

hvordan virker sådan en ?

den er 4 år gammel

hvis nu man går i bad om morgenen er der så stadig varmt vand i
varmtvandsbeholderen fra dagen før ?

altså sagt med andre ord,kan man få udnyttelse af den om morgenen efter en
nat med...ja !!,uden sol :)

MVN

Fra : Lars Knudsen

Dato : 02-04-05 19:29

Hejsa,

On Sat, 2 Apr 2005 18:15:13 +0200, "MVN" <o@o.o> wrote:

>hvordan virker sådan en ?

Der er et/flere solpaneler. Når temperaturen i panelet overstiger det
i varmtvandsbeholderen cirkluerer den vandet derind, varmen afgives i
varmtvandsbeholderen.

>hvis nu man går i bad om morgenen er der så stadig varmt vand i
>varmtvandsbeholderen fra dagen før ?

Ja.

>altså sagt med andre ord,kan man få udnyttelse af den om morgenen efter en
>nat med...ja !!,uden sol :)

Ja. Uden problemer - om sommeren. I vinterhalvåret er man typisk nødt
til at suplere med anden varmekilde. Det var vi med 2 paneler hvor vi
boede før.

** Lars

Fra : MVN

Dato : 02-04-05 21:19

Fra : MVN

Dato : 02-04-05 21:20

> [...]
>
> Ja. Uden problemer - om sommeren. I vinterhalvåret er man typisk nødt
> til at suplere med anden varmekilde. Det var vi med 2 paneler hvor vi

ok,tak for svarene :)

MVN

Fra : Armand

Dato : 03-04-05 07:57

MVN wrote:

> ok,tak for svarene :)

Hæ!
Man kán faktisk godt slette sine egne(!) indlæg på en nyhedsgruppe:
I Outlook Express finder man en Slet -linie under meddlelser i linien
over toolbar'en, og i Mozilla (som ved mig) bruger man slet og ret
Delete-tasten.
Prøv det på dit fejlindsendte indlæg og bliv lidt mere IT-klog

--
Armand.