Hvor finder man regler for skorstene?
Fra : John Smith

Dato : 01-04-05 12:23

Hej

Jeg har tænkt mig selv at lave en skorsten til vores kommende pillefyr.
Derfor ville jeg gerne se de regler der gælder for skorstene i
forbindelse med privat byggeri. Altså konstruktionsmæssigt i forbindelse
med sikkerhed og placering, når den skal godkendes.
Det er tanken at skorstenen skal stå frit nær ved udbygningen hvor fyret
skal være.

Hvor finder jeg de regler?

John Smith

PS: Jeg har allerede en klar ide om hvorda skorstenen skal bygges, så
det er mest et spørgsmål om regler altså...

Fra : Preben Andersen

Dato : 01-04-05 13:09

"John Smith" <zigge@NOGOODprivat.dk> wrote in message
> [...]
> med sikkerhed og placering, når den skal godkendes.
> Det er tanken at skorstenen skal stå frit nær ved udbygningen hvor fyret

Få dem hos din lokale skorstensfejer.

mvh
Preben

Fra : CC

Dato : 02-04-05 10:54

Kik i Bygningsreglementet og snak evt. med din skorstensfejer