Hvornår starter græsklipningssesonen ?
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 31-03-05 09:13

Hej gruppe,

Hvornår klipper man i grunden græs for første gang om foråret ?
Jeg fik nok klippet den en gang for lidt i efteråret, så den er lidt
halvlang og tottet lige nu, men den ser ikke ud til at have taget skade
(ingen skimmel - efterhånden pænt grøn).

mvh

Andreas M. Hansen
- som har købt ny bioklipper, og brænder efter at få den afprøvet

Fra : Roberto Saldo

Dato : 31-03-05 09:29

Andreas M. Hansen wrote:
> [...]
> halvlang og tottet lige nu, men den ser ikke ud til at have taget skade
> (ingen skimmel - efterhånden pænt grøn).

Du kan da klippe når du har lyst, men jeg ville nok vente et par uger endnu.

> mvh
>
> Andreas M. Hansen
> - som har købt ny bioklipper, og brænder efter at få den afprøvet

Husk at fylde olie på :)

Fra : F.Hansen

Dato : 31-03-05 09:31

> [...]
> halvlang og tottet lige nu, men den ser ikke ud til at have taget skade
> (ingen skimmel - efterhånden pænt grøn).

Jeg slog græs i går.

Mvh Finn

Fra : Holst

Dato : 31-03-05 10:58

Andreas M. Hansen wrote:

> [...]
> halvlang og tottet lige nu, men den ser ikke ud til at have taget skade
> (ingen skimmel - efterhånden pænt grøn).

Sidst år klippede jeg første gang den 1. maj +/- en dag eller to. Og da
var det rigeligt langt. I år har jeg kun mos, og det skal ikke klippes.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 31-03-05 12:04

> Hvornår klipper man i grunden græs for første gang om foråret ?

Fra nu og en måneds tid frem. Bliver det varmt (over 6 grader), så starter
vi hurtigere end hvis det holder koldt.

> Jeg fik nok klippet den en gang for lidt i efteråret, så den er lidt
> halvlang og tottet lige nu, men den ser ikke ud til at have taget skade
> (ingen skimmel - efterhånden pænt grøn).

Så ville jeg klippe nu.

Mvh Maria

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 01-04-05 21:11

Tak for jeres bud - jeg tror jeg vil købe en dunk benzin, så jeg er klar til
at starte dyret på søndag

mvh

Andreas M. Hansen