Fugt ved sokkel
Fra : TG4600

Dato : 30-03-05 21:28

I vores 1 år gamle hus har vi en del fugt i den vestvendte sokkel, Men ikke
noget fugt på nord/sydvendt sokkel. Vi har talt med en byggeleder, som siger
at vi blot skal lægge en 50 m/m drænslange og slutte den til brønden ved
hushjørnet. Så langt er vi enige - men byggelederen sagde at jeg blot skulle
lægge slangen 10 - 20 cm under terræn... vil det være tilstrækkeligt til at
sikre at soklen kan holdes tør? Eller bør jeg lægge slangen længere nede,
soklen er mere end 1 m under terræn, skal jeg jeg ned til bunden af soklen??

/TG

Fra : Finn Christiansen

Dato : 31-03-05 14:46

"TG4600" <no@where.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>soklen??
>
> /TG
>Dræn skal som alle andre afløbsinstalationer udføres i frostfri dybde i
man kan når der nu er gravet ud lave et plastdræn ved soklen . spørg på
byggemarkedet. det skal lige bemerkes at det kræver en aut. kloakmester til
udførelsen .
mvh FC