Søsten eller perlesten??
Fra : Heidi B.

Dato : 30-03-05 15:44

Hej

Vi er ved at anlægge en teresse og der har vi planer om at lægger plastik
under og kommer småsten henover og lader regnvandet løber ned i en form for
brønd.
Min mand mener at vi skal bruge søsten til at lægge oven på plastiken pga.
at der er for mange kalksten i f.eks. perle eller ærtesten.
Jeg mener at det kan være ligemeget.
Vandet skal hovedsagligt bruges til at vande med i haven.
Hvem af os har ret eller sagt på en anden måde hvilken slags sten skal
bruges og findes der en billigere løsning??

--
Hilsen
Heidi B.

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 30-03-05 16:40

I news:424abb20$0$693$edfadb0f@dread16.news.tele.dk <Heidi B.>
<Heidi.Bojsen@kattentdcadsl.dk> skrev:

> [...]
> Hvem af os har ret eller sagt på en anden måde hvilken slags sten skal
> bruges og findes der en billigere løsning??

Søsten er for store til løs terrassebelægning og perlesten er for små. I
skal gå efter ærtesten eller 'små nødder'.

Jeg tror ikke på løse sten som en god belægning på en terrasse. Jeg
ville gå efter knust granit. Det giver en fastere belægning.

Plastic belægningen kan jeg heller ikke se nogen ide i. I vil have mere
gavn af nogle regnvandstønder under tagnedløbet.

Skulle man lave en membran under terassebelægningen, har jeg mere fidus
til fiberdug, der vil begrænse fremvoksning af flerårig ukrudt.

mødes med en gunstig lejlighed....

Fra : Heidi B.

Dato : 30-03-05 18:07

> [...]
>
> --
> Carsten (3600), HELD er noget der indtræffer når grundige forberedelser

Ok fik formureret mig forkert.
Vi skal have et lidt forhøjet træteresse og under det vil vi have plastik og
sten.
Ved godt det ikke give så meget vand, men synes det kan være hyggeligt med
en brønd. Derfor denne løsning.
Men betyder det noget for mine planter hvis der er kalksten i min
belægning??
¨
--
Hilsen
Heidi B.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 31-03-05 11:50

On Wed, 30 Mar 2005 19:06:59 +0200, "Heidi B."
<Heidi.Bojsen@kattentdcadsl.dk> wrote:

>Ved godt det ikke give så meget vand, men synes det kan være hyggeligt med
>en brønd. Derfor denne løsning.
>Men betyder det noget for mine planter hvis der er kalksten i min
>belægning??

Det har næppe nogen betydning for vandets kvalitet som vandingsvand.