Afbrænding af haveaffald
Fra : Andrea

Dato : 30-03-05 13:33

Er det tilladt at brænde grene og lign. af i sin have? Hvor finder man
reglerne for sådan noget...
Mvh. Kristina

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-03-05 13:39

Det tror jeg er den lokale politivedtægt, prøv www.politi.dk

--
mvh / regards

Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-03-05 13:44

"Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message

> "Andrea" <no.email@my.box> wrote in message
>
> Det tror jeg er den lokale politivedtægt, prøv www.politi.dk

§14 fra politivedtægten for Århus Politikreds:

§14. Det er forbudt på eller ud over en vej at benytte skydevåben og
legetøjsvåben, herunder bue og slangebøsse, at tænde bål, at afbrænde
fyrværkeri eller lignende eller at kaste sten, snebolde, vand eller andet,
der kan medføre skade, eller som kan være til ulempe for forbipasserende.

Stk. 2. Uden for veje er det forbudt at benytte skydevåben, tænde bål,
eller afbrænde fyrværkeri eller lignende, hvis det er egnet til at medføre
fare eller væsentlig ulempe for færdslen på vejen.

Stk. 3. Personer under 18 år må ikke medføre skydevåben, herunder bue og
slangebøsse, på en vej, medmindre våbnet er emballeret eller ubrugeligt.
Forbudet gælder dog ikke personer, som i henhold til våbenlovgivningen har
opnået tilladelse til at besidde og bære våben, når færden med våben sker
inden for tilladelsens rammer.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Preben Andersen

Dato : 30-03-05 13:54

> [...]
> opnået tilladelse til at besidde og bære våben, når færden med våben sker

Tror du Andrea havde forestillet sig at tænde bål på vejen?

mvh
Preben

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-03-05 14:16

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> wrote in message

> "Christian B. Andresen" <nobody@domain.country> wrote in message

> Tror du Andrea havde forestillet sig at tænde bål på vejen?

Læs stk.2.

--
mvh / regards

Christian

Fra : Jorgen

Dato : 30-03-05 14:11

Afbrænding af haveaffald, kun i land områder er det tilladt.

det forbudt i byer, parcel- villaområder.

man kan evt. forespørge sig i sin grundejerforening.
eller det lokal brandtilsynet.

JB
2610 Rødovre

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-03-05 14:17

"Jorgen" <oz3jbp@privat.dkx> wrote in message
> Afbrænding af haveaffald, kun i land områder er det tilladt.
>
> det forbudt i byer, parcel- villaområder.

Kilde ?

--
mvh / regards

Christian

Fra : Jorgen

Dato : 30-03-05 15:04

søg i Retinfo,
Dette regulativ er udarbejdet med hjemmel i §45 stk 3 i
LBK nr. 753 af 25/08/2001 Lov om miljøbeskyttelse og
§30, §49 stk 2, i BEK nr. 619 af 27/06/2000 Bekendtgørelse om affald.

man skal jo også tage hensyn til bygninger, og naboer der har åbnet vinduer,
og dem der evt. tørre tøj ude.

JB

Fra : Preben Andersen

Dato : 30-03-05 14:10

"Andrea" <no.email@my.box> wrote in message
> Er det tilladt at brænde grene og lign. af i sin have? Hvor finder man
> reglerne for sådan noget...
> Mvh. Kristina

Spørg din kommune, det er forskelligt fra sted til sted.

mvh
Preben

Fra : Peter Andersen

Dato : 30-03-05 16:18

"Andrea" <no.email@my.box> wrote in message
> Er det tilladt at brænde grene og lign. af i sin have? Hvor finder man
> reglerne for sådan noget...
> Mvh. Kristina

Hejsa

Tro at reglerne er forskellige fra komune til komune, jeg fik en lille
folder fra teknisk forvaltning. Og ja som jeg forstod den måtte jeg godt
brænde have affald i min have selvom jeg bor i byen. Så det gør jeg

Peter