maling af badkar
Fra : Søren Hofmann

Dato : 30-03-05 12:37

Hej NG.

Min kæreste og jeg har lige købt et hus, hvor der er et badekar på
badeværelse.
Den tidligere ejer har åbenbart valgt at give karet noget hvidt maling. Er
der nogen, som kender en mulig grund til at man gør dette?
Vi vil gerne have denne maling af, fordi malingen er begyndt at skalde af
nogle steder, og det ser ikke kønt ud. Hvordan får man nemmest malingen af
badekaret?
Jeg er begyndt at skrabe det af med et barbererblad. Er det vejen frem?

Hilsen Søren

Fra : Martin

Dato : 30-03-05 13:11

"Søren Hofmann" <dorte_soren@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> badekaret?
> Jeg er begyndt at skrabe det af med et barbererblad. Er det vejen frem?

Det er formentlig blevet malet, da emaljen nedenunder er ødelagt.

Den eneste rigtige løsning er nok udskiftning.

/Martin

Fra : Søren Hofmann

Dato : 30-03-05 13:32

Er der et alternativ istedet for udskiftning? Kan vi skrabe malingen af og
male det igen?
Budgettet er nemlig opbrugt for de næste par år. *S*

Søren

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 30-03-05 16:49

I news:424a9c3a$0$176$edfadb0f@dread11.news.tele.dk <Søren Hofmann>
<dorte_soren@webspeed.dk> skrev:

> Er der et alternativ istedet for udskiftning? Kan vi skrabe malingen
> af og male det igen?
> Budgettet er nemlig opbrugt for de næste par år. *S*

En mulighed:
Smør brun sæbe (krystalsæbe) over badekarret og dæk med alm.
husholdningsfilm. Lad virke i 24 timer og vask af. Dette burde fjerne
malingen. Senere kan vi diskutere evt. skader på emaillien.

mødes med en gunstig lejlighed....

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 30-03-05 22:34

On Wed, 30 Mar 2005 14:31:55 +0200, "Søren Hofmann"
<dorte_soren@webspeed.dk> wrote:

>Er der et alternativ istedet for udskiftning? Kan vi skrabe malingen af og
>male det igen?
>Budgettet er nemlig opbrugt for de næste par år. *S*

Det kan I godt, men det holder ikke længe (har selv prøvet!) Det
eneste rigtige alternativ til udskiftning er en re-emaljering, men det
kan let blive dyrere end et nyt kar.
Afhængig af størrelsen og ønsker kan man få et nyt emaljeret kar ned
til 1200-1400 kr.i nogle af de billige online vvs-forretninger - så
maling kan faktisk ikke betale sig, når man tænker på
materialeudgifter og arbejdsindsats.

Lars.