Granrafter i kbh?
Fra : ph

Dato : 30-03-05 10:06

Hej

I kender nok alle de 2 meter lange ubehandlede granrafter med en diameter på
6-8 cm som man stiller lodret ved siden af hinanden og på den måde laver
hegn rundt omkring sit hus.

Sådan nogle skal jeg ikke bruge! Men da vi er spejdere i Brønshøj, skal
vi bruge nogle på ca. 4 meter med en diameter omkring 12-15 cm gerne mere.

Kender I nogle gode links eller tip til hvor vi som spejdere kan købe sådan
nogle til en rimelig pris som spejdere kan betale - og nødvendigvis tæt på
København da transporten jo hurtigere kan blive dyrere en træet?

Mange hilsner Peter Henrichsen

Fra : Holst

Dato : 30-03-05 10:26

ph wrote:

> [...]
> nogle til en rimelig pris som spejdere kan betale - og nødvendigvis tæt på
> København da transporten jo hurtigere kan blive dyrere en træet?

Ring til det lokale skovdistrikt, skovfoged eller lignende og sig, at du
gerne vil købe nogle rafter. Det gjorde vi, og vi fik nogle glimrende -
omend tunge - nyfældede rafter, som vi selv hentede ude i skoven, efter
at de var blevet fældet og langt frem til kørevej til vores afhentning.

Vi købte dem hos Frederiksdal Skovdistrikt, og vi bestilte flere længder
(2, 4 og 6 meter, hvis jeg husker ret). Prisen var absolut til at betale.

Dem har vi bygget meget godt af.

Fra : Calle.

Dato : 30-03-05 17:47

Holst wrote:

> [...]
> glimrende - omend tunge - nyfældede rafter, som vi selv hentede ude i
> skoven, efter at de var blevet fældet og langt frem til kørevej til
Jeps, ud hvor varen gror, så der ikke skal betales til alle fordyrende
mellemled.
--
Calle.
(tidligere spejder)

Fra : Ukendt

Dato : 30-03-05 12:45

> [...]
> nogle til en rimelig pris som spejdere kan betale - og nødvendigvis tæt på
> København da transporten jo hurtigere kan blive dyrere en træet?

Prøv evt. på news:dk.fritid.spejder de har sikkert nogle erfaringer med
indkøb af rafter.

mvh

Peter

Fra : Holst

Dato : 30-03-05 14:03

Popeye wrote:

> Prøv evt. på news:dk.fritid.spejder de har sikkert nogle erfaringer med
> indkøb af rafter.

Nu ikke bedre end det forslag jeg allerede er kommet med. En søgning på
http://groups.google.com i dk.fritid.spejder på 'rafter' burde afsløre det.

Den billigste løsning er helt klart en selvhenter i et skovdistrikt.
Indimellem ser man også annoncer i korpsenes blade på rafter til
levering, men det er jo også bare en eller anden skovfoged, der søger
for det - og det bliver typisk en del dyrere, eftersom leveringen er
inkluderet (og typisk fra den anden ende af Sjælland). Har man ikke en
stor nok trailer, er 3x34 nok den bedste og billigste løsning til selv
at hente dem i skoven

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 30-03-05 22:54

Har man ikke en
> stor nok trailer, er 3x34 nok den bedste og billigste løsning til selv
> at hente dem i skoven

Eller leje en trailer.

Stef

Fra : Calle.

Dato : 31-03-05 11:15

Stefan Jacobsen wrote:
> Har man ikke en
>
> Eller leje en trailer.

Rigtige spejdere bruger deres trævogn, og laver en vandretur ud af det
--
Calle.

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 31-03-05 19:37

> Rigtige spejdere bruger deres trævogn, og laver en vandretur ud af det
> --
Nææ de tager 1 på hver skulder og løber

Stef
X-scout

Fra : Calle.

Dato : 31-03-05 22:18

Stefan Jacobsen wrote:
> Nææ de tager 1 på hver skulder og løber

så kræver det, at der er skuldre nok. derfor vognen til at erstatte de
manglende
--
Calle.

Fra : Armand

Dato : 30-03-05 16:58

ph wrote:

> Kender I nogle gode links eller tip til hvor vi som spejdere kan købe sådan
> nogle til en rimelig pris som spejdere kan betale - og nødvendigvis tæt på
> København da transporten jo hurtigere kan blive dyrere en træet?

Ovenpå de senere års storme skulle det da ikke være noget problem at
skaffe granstammer - Ellers må i hinsidan, hvor den seneste storm
efterfølgende er blevet udråbt til landets største naturkatastrofe

I har på den ene eller anden måde jævnlig kontakt med kommunen, så prøv
også at snakke med stadsgartneren/skovfogeden. Det er nok dér i slipper
lettest til det.

--
Armand.