Prøver lige igen - Tulipanløg
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 29-03-05 17:55

(måske andre har set dette, jeg har ikke)

Fra : Aksel

Dato : 30-03-05 08:52

> (måske andre har set dette, jeg har ikke)

Men de fleste sorter bliver dårligere for hvert år, en undtagelse er
Apeldoorn, rød og gul, de kan blomstre i mange år, også uden at blive taget
op.

Hilsen Aksel

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 30-03-05 17:32

"Aksel" <akselj.DELETE.THIS@pcwelt-premium.de> skrev
> Men de fleste sorter bliver dårligere for hvert år, en undtagelse er
> Apeldoorn, rød og gul, de kan blomstre i mange år, også uden at blive
taget
> op.

Jeg har også dem der kan selv, det er det nemmeste. Men jeg har også
erfaret, at bliver de problematiske taget op og tørret, kommer de fint igen.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 30-03-05 21:44

On Wed, 30 Mar 2005 09:51:55 +0200, "Aksel"
<akselj.DELETE.THIS@pcwelt-premium.de> wrote:

>Men de fleste sorter bliver dårligere for hvert år, en undtagelse er
>Apeldoorn, rød og gul, de kan blomstre i mange år, også uden at blive taget
>op.

Der findes også en del botaniske tulipaner, tulipaner der er 'rene'
arter, altså ikke de her forædlede sorter vi normalt forbinder med
tulipaner. De botaniske er sjældent så store og prangende som de
forædlede, men de er nu rigtig søde.

Jeg har vist 6-7 slags i min have, rundt omkring. Desværre har jeg glemt
hvad de hedder.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 30-03-05 22:05

"Mads Lie Jensen" <mads@gartneriet.dk> skrev >
> [...]
> forædlede, men de er nu rigtig søde.
>
> Jeg har vist 6-7 slags i min have, rundt omkring. Desværre har jeg glemt

Jeg kender heller ikke navne på mine, men de er absolut ikke små eller
mangler farve, og så kommmer de over en meget lang periode, bl.a. fordi de
står under varierende forhold.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen