Tapetsering:
Fra : dsh

Dato : 28-03-05 21:50

Hov! Endnu et lille spørgsmål:
Hvis jeg damper alt det gamle tapet af, skal der så sættes grundtapet op
... eller kan jeg faktisk 'nøjes' med at pudse overlapningerne væk og
tapetsere ovenpå det eksisterende tapet?

Info: Der sidder et par lag gammel tapet, hvor der er tydelige
overlapninger fra både det inderste og yderste tapet. Det er et glat
tapet, men jeg kunne godt tænke mig noget med struktur i. Umiddelbart
sidder det godt fast, så - igen - vil jeg kunne slibe overlapningerne
væk og klistre nyt tapet op ovenpå det gamle?

Beklager min uvidenhed,
På forhånd tak,

--
Daniel Henriksen
dsh [at] vip.cybercity.dk

Soccer Games Homepage:
http://sgh.soccergaming.com

Fra : marlene

Dato : 29-03-05 12:51

> væk og klistre nyt tapet op ovenpå det gamle?
>
> Beklager min uvidenhed,
> På forhånd tak,
>
> -- det kan du godt, med en lille risiko for at det gamle løsner sig,
man gjorde altid førhen.

Fra : Armand

Dato : 30-03-05 00:54

dsh wrote:
> [...]
> sidder det godt fast, så - igen - vil jeg kunne slibe overlapningerne
> væk og klistre nyt tapet op ovenpå det gamle?

Mon ikke at du er ved at miste dine hjørner mellem væggene!?
Det er god latin at rense i bund førnyt lag.
Der kan være tale om at muren skal overstryges med en "grunder" så den
ikke suger alt tapetklisteret til sig.

Køb dit tapet mm. ved farvehandleren - De er vilde med at rådgive dig
omkring alle slige spørgsmål!!

--
Armand.
(hvis frue er faglært maler, men ekspederer i en farvehandel)