Erfaringer med at genbruge punkterede term~
Fra : John Smith

Dato : 24-03-05 22:39

Hej

Jeg har tænkt lidt på at finde et læs brugte termoruder i en passende
størrelse - punkterede = gratis. Til et drivhus...

Der er noget med at man kan bore huller i top og bund for at undgå at de
dugger indvendigt, men bliver de ikke støvede så? Kan man sætte en "tot"
skumgummi i hullerne og ødelægger det udluftningen så?

Jeg har hørt at isoleringsevnen er stort set uændret hvis en
"gammeldags" termorude er punkteret - er det korrekt?

John Smith

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 24-03-05 23:21

"John Smith" <zigge@NOGOODprivat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har hørt at isoleringsevnen er stort set uændret hvis en
> "gammeldags" termorude er punkteret - er det korrekt?

Går nok kun i et beboelseshus. Isoleringsevne er OK, men kun nødvendig hvis
du påtænker at lave drivhuset opvarmet, og det bliver en meget tung (dyr?)
konstruktion. Ellers er det ret let at skille dem ad, og anvende dem
traditionelt. Visse huse kan dog ikke bære dem i taget.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : John Smith

Dato : 25-03-05 01:17

Preben Riis Sørensen wrote:

> [...]
> konstruktion. Ellers er det ret let at skille dem ad, og anvende dem
> traditionelt. Visse huse kan dog ikke bære dem i taget.

Jeg går og planlægger på drømmedrivhuset. Det er planen at lave spær i
træ på en lav mur, så jeg vil mene at det skulle kunne dimmensioneres
passende mht. sne- og vind-last osv.
Planen er at lave et hus med ca. 5 meter i spænd, så det skulle ikke
være noget problem.

John Smith

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 25-03-05 01:38

> [...]
> passende mht. sne- og vind-last osv.
> Planen er at lave et hus med ca. 5 meter i spænd, så det skulle ikke

Årsag til at bruge termo?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : John Smith

Dato : 25-03-05 09:22

Preben Riis Sørensen wrote:

> Årsag til at bruge termo?

Dels for at kunne opvarme om foråret til drivning af sommerblomster og
dels fordi jeg vil indrette en "tropestue" i den ene ende...

John Smith