Magnesiumsulfat
Fra : Aksel.pe

Dato : 24-03-05 10:05

Nogle af mine tuja- lignende planter lider af brune visne skudspidser.
Nu har jeg købt "Bittersalt"s."Engelsk Salt" s. magnesiumsulfat fordi
der udenpå posen står, at ret store mængder heraf skulle modvirke denne
lidelse. Mon det har noget på sig?
Det vil jeg måske senere komme til at erfare, men er der nogen, der har
erfaringer desangående?
Aksel

Fra : Per A. Hansen

Dato : 24-03-05 11:47

" Aksel.pe" <" Aksel.pe"@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> lidelse. Mon det har noget på sig?
> Det vil jeg måske senere komme til at erfare, men er der nogen, der har

Magnesiumsulfat bruges som gødning hvor der er mangel på magnesium.
Brune bladspidser kan skyldes flere ting - det behøver ikke at være
mangel på magnesium - det kan være svampeangreb, udtørring m.v
Har du et billede?
Magnesium findes specielt i grønne blade, ved bladfald vender det tilbage
til jorden. Hvis man ikke fjerner nedfaldne blade vil magnesiummangel
ikke være noget stort problem.

Per A. Hansen