Må man selv lave stenfaskine ?
Fra : Søren Trelborg \(fje~

Dato : 22-03-05 19:07

Må man selv lave en stenfaskine til tagvand fra et cykelhalvtag. Bygningen
med faskine er anmeldt til kommunen, så spørgsmålet går på, om det er
nødvendigt at involvere en kloakmester.

Fra : Jørgen

Dato : 22-03-05 19:45

Søren Trelborg (fjern NOSPAM_ for direkte mail) wrote:

> Må man selv lave en stenfaskine til tagvand fra et cykelhalvtag. Bygningen
> med faskine er anmeldt til kommunen, så spørgsmålet går på, om det er
> nødvendigt at involvere en kloakmester.

Jeg lavede selv en faskine for ca 6 år siden, eneste krav fra kommunen var,
at de skulle syne/godkende faskine og render inden den blev dækket til.
(Jeg ringede, ingeniøren hoppede på cyklen, og 10 min senere var jeg igang
med at dække til - det var kvikt).

Fra : anders majland

Dato : 22-03-05 21:00

> Jeg lavede selv en faskine for ca 6 år siden, eneste krav fra kommunen
> var,
> at de skulle syne/godkende faskine og render inden den blev dækket til.

Søren, ring og spørg din kommune - men hvis de ikke har meldt sig med nogle
krav indenfor fristen efter anmeldelsen har de nok ikke sådanne. Så kan du
bare gøre det selv.

Fra : kvaerulant

Dato : 23-03-05 10:40

> [...]

>Må man selv lave en stenfaskine til tagvand fra et cykelhalvtag. Bygningen
>med faskine er anmeldt til kommunen, så spørgsmålet går på, om det er

Det er altså smart hvis du har et drænrør i frostfri dybte, da du ellers
vil få problemer
når det tør.

Fra : anders majland

Dato : 29-03-05 12:31

>Det er altså smart hvis du har et drænrør i frostfri dybte, da du ellers
>vil få problemer
>når det tør.

Fra nedløb til faskine indskydes normalt et sandfang. Tilledning dertil
løber tørt og skal ikke i frostfri dybde. Fra sandfang til faskine skal det
derimod i frostfri dybde ligesom selve faskinen

Fra : Aksel

Dato : 24-03-05 11:08

<NOSPAM_soren.trelborg@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Må man selv lave en stenfaskine til tagvand fra et cykelhalvtag. Bygningen
> med faskine er anmeldt til kommunen, så spørgsmålet går på, om det er
> nødvendigt at involvere en kloakmester.

Hvis du er lidt doven, og hvem er ikke det, kan du spare en masse
gravearbejde ved at bruge faskinekasser i stedet for sten, byggemarkeder
forhandler dem, men hvis du sætter nogle mælkekasser sammen med strips og
pakker dem ind i fibertex får du samme virkning meget billigere.

Hilsen Aksel

Fra : Andersen \(3650\)

Dato : 24-03-05 12:30

"Aksel" <akselj.DELETE.THIS@pcwelt-premium.de> skrev i en meddelelse

> [...]
> forhandler dem, men hvis du sætter nogle mælkekasser sammen med strips og
> pakker dem ind i fibertex får du samme virkning meget billigere.

Spørgsmålet er så om mælkekasserne kan stå for det pres der kommer fra
jorden ovenpå. Det ville jo være trist om skidtet brast sammen efter en tid.

Fra : Finn Christiansen

Dato : 24-03-05 15:51

"Andersen (3650)" <virkerikke@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>jordtrykket og i øvrigt er lavet af en blødere plasttype, men ellers er
>plast kassetterne klart at anbefale og så dyre er de nu heller ikke, du
>sparer en masse grave arbejde, du må gerne lave det selv, det kræver blot
>at du kontakter teknisk forvaltning her får du anvisning på hvordan det kan
>og eller skal udføres, der er nogle afstandskrav til bygninger kældre skel
>byggelinier osv. Hvor stor din fakine skal være afhænger også af hvilken
>jordtype du bor på og hvor godt den kan suge vandet her på sandjorden kan
>en kassette klare 30M2 tagflade så slib du bare spaden.
mvh FC