MCTC festival
Fra : Henrik Larsen

Dato : 27-05-01 14:30

Er lige kommet hjem fra MCTC festival i Kalundborg.
Kanon fest, med testbænk, brænderplads (som der dog ikke var den store
tilslutning til) og en del udstillere.
Prisen på øl var ok, 15 Kr for 0,4L faxe.
Men madpriserne!! Det kan MCTC sgu ikke være bekendt!!
Grillbakke med bøf 65 kr., ja go´daw do, en lille men ok bøf, en skefuld
kartoffelsalat, en smule salat, med dressing i en pose, og et tredje del
pølsebrød der skulle gøre det ud for et flute. anslået pris: ca. 30-35 Kr.
Morgenmaden var værre, et rundstykke, to skiver franskbrød, et halvt stykke
rugbrød og to skiver ost (som jeg ikke spiser), smør, en lille bøtte
marmelade + kaffe og juice. Det gav vi 35 kr. for!! Det burde kunne gøres
bedre for 15Kr.

Det kan være det bare er mig, men jeg mener altså at det er optrækkeri,
klubben har sku penge nok så det kan ikke være meningen at der skal tjenes
over 100% på maden.

Henrik
GSX750F

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 27-05-01 16:01

"Henrik Larsen"
skrev
> Er lige kommet hjem fra MCTC festival i Kalundborg.
****
Ditto.

> Kanon fest, med testbænk, brænderplads (som der dog ikke var den store
> tilslutning til) og en del udstillere.
****
Jeps. Blues Brothers var især gode. Fedt at se en testbænk i brug.
Brænderplads - hmmm en fortovsflise - men god nok til et par dæk. Også o.k.
med udstillerne. Manglede dog nogle kanontilbud.

> Prisen på øl var ok, 15 Kr for 0,4L faxe.
****
Godt fyldt op. Nærmere næsten 0,5 l. Skål

> [...]
> pølsebrød der skulle gøre det ud for et flute. anslået pris: ca. 30-35 Kr.
Og hvis man gav 35 kr. fik man 2 små pølser i stedet for bøffen (anslået
pris i Fakta: 12 stk. 15 kr.

> [...]
> rugbrød og to skiver ost (som jeg ikke spiser), smør, en lille bøtte
> marmelade + kaffe og juice. Det gav vi 35 kr. for!! Det burde kunne gøres
****
Det kom sig vist af, at lørdag morgen var der "buffet" til de 35 kr., og der
kunne man spise sig mæt - hvis man kom først. Det kom vist som en
overraskelse af motorcykelfolket kunne spise meget.

> Det kan være det bare er mig, men jeg mener altså at det er optrækkeri,
> klubben har sku penge nok så det kan ikke være meningen at der skal tjenes
> over 100% på maden.
****
Gad vide om ikke det var "krofatter" - bestyreren af hallen, der tjente på
maden. Der blev ihvertfald langet en del små bakker pommes frites a 20 kr.
over disken for uden grillbakkerne.

Nok om maden. Festivalen var o.k. og godt arrangeret mht. fællestur osv.

Det der lige "stødte" mig mest, var de forældre som fredag aften kl. 23.30
lod deres børn (4-10 år ?) stå forrest ved tribunen for at se strip-show.
Det var lidt kvalmende !

--

/Jens S., Esbjerg
GSX 600 F & GN 125

Fra : Morten Dybdal

Dato : 27-05-01 16:34

"Jens S., Esbjerg" wrote:

> Det der lige "stødte" mig mest, var de forældre som fredag aften kl. 23.30
> lod deres børn (4-10 år ?) stå forrest ved tribunen for at se strip-show.
> Det var lidt kvalmende !

Det burde være (er?) strafbart!

--
Morten Dybdal

Fra : Peder Eskildsen

Dato : 27-05-01 19:00

On Sun, 27 May 2001 17:00:34 +0200, "Jens S., Esbjerg"
<jesvFJERN-FRA-F-TIL-SNABELA@jubiipost.dk> wrote:

>Jeps. Blues Brothers var især gode. Fedt at se en testbænk i brug.
Hvem vandt i grunden i 800 cc klassen?

---
Peder m/Mille (123 hk)

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 27-05-01 19:58

Peder Eskildsen <eskildsen@email.dk> skrev i en

> Peder m/Mille (123 hk)

næh-næhhhhhhhh !!, 122,6

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Peder Eskildsen

Dato : 27-05-01 21:41

On Sun, 27 May 2001 20:58:21 +0200, "Dennis Hellan Pedersen"
<dhp(fjern dette)@image.dk> wrote:

>Peder Eskildsen <eskildsen@email.dk> skrev i en

>næh-næhhhhhhhh !!, 122,6
Whatever
Under alle omstændigheder stadigt et bakket landskab, den kurve.

--
Peder
m/Mille

Fra : Henrik Larsen

Dato : 27-05-01 20:17

> ---
> Peder m/Mille (123 hk)

Mon det var den jeg filmede et par sekunder af?
Filmen er lagt i news:dk.binaer.motor under testbænk

Henrik
GSX750F

Fra : Peder Eskildsen

Dato : 27-05-01 21:46

On Sun, 27 May 2001 21:17:29 +0200, "Henrik Larsen" <hbl@stubnet.dk>
wrote:

>Mon det var den jeg filmede et par sekunder af?
>Filmen er lagt i news:dk.binaer.motor under testbænk
Det er det præcis.
Få sekunder dog.
--
Peder
m/Mille

Fra : Henrik Larsen

Dato : 28-05-01 16:40

> Det er det præcis.
> Få sekunder dog.
> --
> Peder
> m/Mille

Je, desværre. Det der med at time hvornår man skal filme når jeg kun kan
tage 30 Sek. af gangen med mit digicam er lidt svært
Jeg har dog også nogle ok billeder af den på bænken, men man kan tydeligt
se nr. pladen så jeg ligger dem kun i binaer hvis det er ok med Peder.

Henrik
GSX750F

Fra : Peder Eskildsen

Dato : 28-05-01 19:51

On Mon, 28 May 2001 17:40:28 +0200, "Henrik Larsen" <hbl@stubnet.dk>
wrote:

>Jeg har dog også nogle ok billeder af den på bænken, men man kan tydeligt
>se nr. pladen så jeg ligger dem kun i binaer hvis det er ok med Peder.

Det er OK. Du må dog gerne sløre det lidt.
Skaden er desværre sket på filmen...
På den anden side kan det så være, at jeg lettere genkendes som DFM'er
fremover
--
Peder
m/Mille

Fra : Leif & Susanne

Dato : 27-05-01 22:33

Hej Jens

Jeg håber at din kvalme er forsvundet; men man kunne ikke se i programmet at
det var strip-show.

Det var en hyggelig MCTC festival, vi havde en go´ weekend med masser af
sjove oplevelser.

Ka' lige nævne :

A. En FJ1200 ejer der kørte ræs på græsset, lige indtil han mistede balancen
og måtte have hjælp for at få den rejst op. Spredte klapsalver.

B. En farmand der gav en lidt vovet opvisning med hjulspind på græsset og
datteren bagpå, han reddede lige udskridningen i sidste sekund.

C. Kl. 03.00 lørdag var der sædvanligvis en lille gruppe MCister der mente
at alle skulle høre, når omdr.begrænseren slår fra.

D. Body painting i ølteltet, det var da et flot MCTC logo.

E. Børne Cross opvisning. Testbænk (nogle klagede over, at "larmen"
fortsatte næsten til kl. 20). Vi lå i den anden ende af pladsen og må
tilstå, at vi nød "larmen".

F. Fredag: At komme til at stå forrest i madkøen, og så var der udsolgt

Godt at vi selv havde medbragt en hurtigret.

G. Morgenmad lørdag. Vi fik selv morgenmad, men vor datter på 13 år nåede
ikke ud af soveposen, før der var udsolgt, pyt! Pengene tilbage og en lille
gåtur til Lokal Brugsen 400 meter henne af gaden.

Skulle vi komme med lidt kritik, så må det være at det var svært at få øje
på, at det skulle være 35 års Jubilæums-festival.

Set med vore øjne var det en festival "som sædvanlig" - god musik, glade
mennesker, masser at se på og snakke om og oven i købet et pragtfuldt vejr!

MC hilsen
Leif, Susanne & Britt
Aprilia Pegaso 650

Jens S., Esbjerg skrev

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 28-05-01 16:35

"Leif & Susanne"
skrev
> Hej Jens
>
> Jeg håber at din kvalme er forsvundet; men man kunne ikke se i programmet
at
> det var strip-show.
SNIP
*******************
Enig.
I programmet stod der kun "show" hvilket var tidssat til kl. 23.00 og
startede kl. 23.30. Vi var dog nogle der havde "lugtet lunten" - og så frem
til det
Bortset fra det, så havde forældrene rigeligt tid til at få børnene væk
inden benene for alvor blev spredt (!) på stripperne og tøjet kom af - men
børnene stod der til det sluttede - som jeg så det fra min plads i
yderkredsen !
Min kvalme, både over forældrene og bajerne er forsvundet.
Stripshowet synes jeg var o.k. - det var bare ikke for børn !

SNIP
en masse om festivalen og:
> [...]
>
> E. Børne Cross opvisning. Testbænk (nogle klagede over, at "larmen"
> fortsatte næsten til kl. 20). Vi lå i den anden ende af pladsen og må
*****************
Mums ja. Dette kan jeg kun tilslutte mig !
Og jeg lå forresten også i "den anden ende"
--

/Jens S., Esbjerg - som ikke plejer at være "hellig", men dog kan blive
forarget når det går ud over børn !

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 27-05-01 18:06

Henrik Larsen <hbl@stubnet.dk> skrev i en
> Det kan være det bare er mig, men jeg mener altså at det er optrækkeri,
> klubben har sku penge nok så det kan ikke være meningen at der skal tjenes
> over 100% på maden.

En "indgangs" pris på 100 kr. ( pr person ) er også liiiiiiiiiiige i
overkanten, (der var _mange_ der kørte igen) hvis man bare lige ville på
endags visit ( var det om Lørdagen )
Er der ikke noget om at "klubben" har 13 mille( altså ikke de to hjulede
-) ) i overskud ????

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : JENS FOGH

Dato : 27-05-01 20:24

Jeg har også brugt hele min weekend på denne dejlige oplevelse.
MEN som de fleste giver udtryk for, så glemmer man i MCTC bestyrelsen, at
det er medlemmernes penge der gør det muligt at lave sådanne arrangementer.
TÆNK hvad ville der ikke ske hvis indgangen var gratis. Dobbelt så mange
besøgende bedre salg ved teltene mad,drikkevarer og andet. Mange glade
mennesker der følte at de havde fået noget ekstra fra DERES forening. Da jeg
betjente baren lørdag aften i 3 timer og kunne konstatere at der på de timer
blev handlet for 10.000,-kr hvad kunne det så ikke have givet hvis man havde
kunne komme ind og besøge stedet bare en enkelt aften. Her er det så en
selvfølge at det kun ville være medlemmer der kom gratis ind. Endnu et
citament for at melde sig ind i MCTC.
Ja det var sgu synd at MCTC ikke selv måtte stå for madsalget. Vi købte ikke
noget, det var for ringe.
Om 2 år må vi håbe at man fra bestyrelsen vil prøve nogle nye ideer. Brug
nogle af alle de penge de har purret sammen på os som troligt har betalt
hvert år. Her på Sjælland har vi jo ikke nogen campingplads, som vi kan nyde
godt af.
Ta dog og få en herovre også, det skal vel ikke hedde sig at MCTC kun er for
jyderne.
Vi er mange som glæder os til om 2 år, tak for en god weekend.
Dennis Hellan Pedersen <dhp(fjern dette)@image.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:%uaQ6.4192$rB3.481972@news010.worldonline.dk...

Fra : Søren Friberg

Dato : 29-05-01 17:15

"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(fjern dette)@image.dk> skrev i en meddelelse

> En "indgangs" pris på 100 kr. ( pr person ) er også liiiiiiiiiiige i
> overkanten, (der var _mange_ der kørte igen) hvis man bare lige ville på
> endags visit ( var det om Lørdagen )

Yes jeg kørte igen. Vi havde blot tænkt os lige at snuse lidt rundt om
lørdagen og bor ikke langt derfra. Havde ikke lige brug for campingplads den
weekend. Man kunne godt få den tanke at "lokale" skulle holde prisen ned for
camperende gæster langt fra. Selvfølgelig en sympatisk tanke, hvis altså det
ikke lige afholder folk fra at komme, der ikke skal overnnatte. Og 100 kr.
for et kort besøg er for vildt. 50 kr./ 20 kr. pr. voksen/ barn ved besøg
uden overnatning ville nok have været mere rimeligt.

Nå, men det gode var at vi så til gængæld fik endnu en praktfuld tur ud på
Røsnæs, hvor jeg specielt anbefaler sydsiden, hvor der er meget terræn.
Selvom det ser fristende ud, så er det dog meget lidt tilladt at offroade i
terrænet!!!

Hilsen 146961 Søren Friberg

(der er så dårligt seende, at jeg skulle nærlæse et ellers godt touring nyt
før jeg fandt prisen)

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 27-05-01 20:59

Nu var jeg ikke til Festivalen, men til træf andetsteds.

Men ofte betaler man 40-60 kr. i entre, 35-50 kr for aftensmaden (dvs. den
eneste gang jeg har betalt 50 kr, kunne man til gengæld også vælge mellem
entrecote og grillstegt laks, serveret af 2 chefkokke, mums, det var pengene
værd - det var hos Elgene). Morgenmaden er tit gratis.

Om festivalen var for dyr kan jeg ikke sige noget om, da jeg ikke var der,
men syntes dog at det lyder af meget i sådan en rig klub.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Amar'kaneren

Dato : 28-05-01 08:11

Jeg var i området for at besøge en kammerat, men og give 100 kr for lige at
runde træfpladsen. Næh tak, det er sgu for dyrt, prisen er ok for
overnatning, men for os der lige kommer forbi et par timer er det for meget.
Så jeg kommer istedet til 40 års jubilæet hvis de får ændret på
prispolitikken.

Fra : Christian Berggreen

Dato : 28-05-01 15:42

Fuldstændig enig.

Vi kom helt fra KBH. for at se hvad der foregik, men da vi konstaterede at
man skulle betale 100 bobs for at komme ind, og da vi lige sneg os til at
se, hvad der var derinde, så så kørte vi sku igen. Et par telte og en
græsplæne....nej tak.

Jeg kom også til at tænke på, at det sku er optrækkeri, at kræve 100 kr fra
folk der allerede har betalt deres medlemsgebyr for at komem idn til sådan
noget, og nåpr man tænker på hvor mange penge MCTC de har, så er det sku
lidt sølle. Nu er jeg ikke medlem mere af MCTC, og det er jeg faktisk rigtig
glad for nu kan jeg se.

Ja, det vil sige vi kørte lidt med på fællesturen, men da den foregik på
ULTRA små veje, der næsten ikke kunne karakteriseres som veje mere pga. af
huller og grus, og da farten næsten ikke kom over 30 km/t, så var vi blevet
så gale i hovedet, at vi skred.

Så, jeg synes faktisk ikke at den festival var noget at råbe hurra for.:o/

Christian
VTR1000F