træhytte - kvalitet?
Fra : MGA

Dato : 21-03-05 07:52

Jeg fandt denne http://www.knudsens-plantage.dk/bjaelke/bjaelke/bjaelke.htm
på baggrund af Peter T. s tråd om kolonihavehus. Sådan en hytte skal vi
bruge - men jeg synes jeg har set Bilka og andre steder tilbyde sådanne
hytter til en LANGT lavere pris. mon der er så stor kvalitetsforskel at det
kan betale sig at købe ovenstående eller er det spild af kroner?

På forhånd tak

Mette

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 21-03-05 09:17

"MGA" <mga_ssinjin@yahoo.dk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> LANGT lavere pris. mon der er så stor kvalitetsforskel at det kan betale
> sig at købe ovenstående eller er det spild af kroner?

Kig på trætykkelsen, tit er de billige hytter i tyndere træ. Kvaliteten af
træet spiller også ind på prisen.

Thomas Nørgaard
www.countryfan.dk
This Email was scanned by Norton Antivirus 2005

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 21-03-05 12:16

On Mon, 21 Mar 2005 07:51:56 +0100, "MGA" <mga_ssinjin@yahoo.dk.dk>
wrote:

> [...]
>hytter til en LANGT lavere pris. mon der er så stor kvalitetsforskel at det
>kan betale sig at købe ovenstående eller er det spild af kroner?

Ja, du kan nok spare omkring 9.000 kr. ved at købe en discounthytte på
9 kvm. i Silvan, Bauhaus og lignende steder. Men der ER også en pæn
kvalitetsforskel - f.eks. er der til forskel fra de billige modeller
termoruder i både vindue og dør i ovennævnte model. Desuden er
bjælkerne 45 mm tykke i den dyre og kun 28 mm i den billige. Og mange
nogle tilfælde er gulvbrædderne også tyndere. Der er simpelthen
sparet hvor der kan spares for at holde prisen nede.
Silvan sælger også bedre kvaliteter, men de er aldrig på tilbud og
koster nogenlunde det samme som dem fra Knudsens Plantage m.fl.

Mht om det kan betale sig - det er vel lidt en smagssag. Jeg synes
ikke den bedre kvalitet er spild af kroner, du får trods alt noget for
pengene.

Men du skulle næsten køre ud og tage hytterne i øjensyn selv - Silvan
har som regel en af de billige stående og fx. Knudsens Plantage har
udstilling flere steder i landet.

Lars

Fra : MGA

Dato : 21-03-05 13:47

<jubija@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men du skulle næsten køre ud og tage hytterne i øjensyn selv - Silvan
> har som regel en af de billige stående og fx. Knudsens Plantage har

Hej Lars!

Tak for den grundige indføring - det giver jo mening!

Jeg har kigget på de billige og synes det er noget hø, så jeg må ud og kigge
på Knudsens

Tusind tak for hjælpen!

Mette

Fra : Peter A. Jensen

Dato : 23-03-05 21:46

<jubija@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> Silvan sælger også bedre kvaliteter, men de er aldrig på tilbud og
> koster nogenlunde det samme som dem fra Knudsens Plantage m.fl.

Læg lige mærke til at de billige 9-11.000 kr huse har tag pap, men ofte kun
det første lag, skal taget være rigtigt skal man smide 600-1000 kr ekstra.

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 23-03-05 23:22

On Wed, 23 Mar 2005 22:46:23 +0200, "Peter A. Jensen"
<xxxFUP-DET-HELE@Danmark.dk> wrote:

>Læg lige mærke til at de billige 9-11.000 kr huse har tag pap, men ofte kun
>det første lag, skal taget være rigtigt skal man smide 600-1000 kr ekstra.

Det gælder faktisk også de dyre (herunder dem fra Knudsens Plantage) -
tagbelægningen må man selv købe

Fra : MGA

Dato : 28-03-05 16:06

> [...]
>
> Men du skulle næsten køre ud og tage hytterne i øjensyn selv - Silvan
> har som regel en af de billige stående og fx. Knudsens Plantage har

Ved du om man kan se Eva og Raul hytterne nogen steder i Nordjylland?

Mette