Hvilken fugemasse?
Fra : Uni Bull

Dato : 20-03-05 22:03

Hej.

Jeg har netop isat nye ruder i mine vinduer. Hertil
hører selvfølgelig også nye glaslister. Jeg har monteret
vakuumimprægnerede glaslister med "indbygget"
gummiliste i top og sider. Bundlisterne er alu.

Mine evner til at klippe listerne nøjagtigt i smig lader
dog en smule tilbage at ønske, så jeg påtænker at
"rette op" på mine mangler med lidt fugemasse.

Listerne bliver til juni malet med heldækkende Gori.

Skulle der være noget i vejen for at benytte almindelig
akrylfugemasse? Eller skal jeg finde et andet/specielt
produkt?
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 20-03-05 22:40

Uni Bull skrev:

> Skulle der være noget i vejen for at benytte almindelig
> akrylfugemasse? Eller skal jeg finde et andet/specielt
> produkt?

Det er ikke alt akrylfugemasse, der er overmalbar. Men hvis dine
unøjagtigheder er små, så spiller det nok ikke den store rolle, at
bruge det du lige har ved hånden.

Er du perfektionist, må du hen i byggemarkedet og finde et produkt
der er egnet.

--
Venlig hilsen
Svend Erik

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 20-03-05 23:41

Uni Bull wrote:

> Mine evner til at klippe listerne nøjagtigt i smig lader
> dog en smule tilbage at ønske, så jeg påtænker at
> "rette op" på mine mangler med lidt fugemasse.

Hvis den efterfølgende behandling er på oliebasis, kan du bruge linoliekit.
Det er et godt, gammelt, miljøvenligt produkt.

Erik Ginnerskov
http://frip.dk/ginnerskov