Køkkenbordplade - bøg - behandling
Fra : Ukendt

Dato : 16-03-05 08:44

Hejsa

Jeg spurgte tidligere hvilken olie jeg skulle behandle sådan en bordplade
med, og den har nu slugt næsten 2 liter...

Men, træet rejser sig stadig når der kommer vand på...

Hvad er fremgangsmåden for behandling/klargøring af en sådn bordplade...??

Giver man den olie til den er mæt, rejser den med vand, sliber den ned, og
en sidste gang olie...??

Mvh
Carsten, Østerbro

Fra : Jesper Jacobsen

Dato : 16-03-05 16:42

"Carsten Jensen" <blue22deep_news]a[yahoo.co.uk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Giver man den olie til den er mæt, rejser den med vand, sliber den ned, og

Den skal bare have mere olie. Den skal mættes med det, og det kan nemt
betyde 2 liter mere, inden den ikke tager imod mere. Hvorfor rejse den med
vand igen?? Tag en af de fine stålsvampe UDEN sæbe, og "slib" den med
imellem dine behandlinger. Husk KUN at køre på langs ad årerne.
IMHO så vil jeg så lige indskyde, at jeg syntes ikke en massiv plade har
noget at gøre som et køkkenbord. Ja -- det ser flot ud når et er nyt, men
tager man ulemperne i betragtning, så vil jeg hellere have en plade med
laminat, da de faktisk er væsentligt mere hygiejniske, nemmere at rengøre,
ser pænere ud længere, og også kan holde til man spilder lidt vand på, uden
man absolut skal flyve hen efter en klud til at tørre efter med. Men det er
så bare min mening.

Jesper