Kan man finde slangerne i gulvvarme?
Fra : Lars

Dato : 10-03-05 23:55

Er der nogen der ved hvordan man finder ud af hvordan man finder ud af
hvor slangerne i gulvvarme er?
Jeg har en idé om at man kan smøre et-eller-andet på gulvet, skrue op
for varmen og se hvor slangerne går.
Jeg vil nemlig meget gerne bore lidt i et gulv med gulvvarme.

mvh
Lars

Fra : John Smith

Dato : 11-03-05 14:09

Lars wrote:
> Er der nogen der ved hvordan man finder ud af hvordan man finder ud af
> hvor slangerne i gulvvarme er?
> Jeg har en idé om at man kan smøre et-eller-andet på gulvet, skrue op
> for varmen og se hvor slangerne går.

Man kan bruge et termografisk eller IR kamera, eller en ultralydscanner.

John Smith

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 11-03-05 14:17

"John Smith" <zigge@NOGOODprivat.dk> wrote in message

> Man kan bruge et termografisk eller IR kamera, eller en ultralydscanner.

Så må man have besøg af jordemoderen

--
mvh / regards Christian - Denne ugen lille gættekonkurrence,
(alt for nem med google) vinderen får tilsendt mp3 med sangen

Fra : Armand

Dato : 11-03-05 15:34

Christian B. Andresen wrote:
> [...]

Fidusen skulle netop være at varmen fordeler sig jævnt i
gulvbelægningen, således at der ikke er kolde/varme "striber" at gå på,
så jeg tror ikke at det er muligt, og ifald at det er så ikke
tilstrækkeligt præcist til at jeg turde bore derudfra!

> Så må man have besøg af jordemoderen

Ikke nødvendigt!
Byggemarkederne sælger da vægdetektorer der kan spore metal (ledninger)
og sågar træ inde i væggen - mon ikke at en sådan vil reagere på
plastrør tæt under gulvet :-/

--
Armand.

Fra : Calle.

Dato : 11-03-05 18:09

Armand wrote:

> [...]
> på, så jeg tror ikke at det er muligt, og ifald at det er så ikke
> tilstrækkeligt præcist til at jeg turde bore derudfra!

hvis gulvet et iskoldt, og han tænder for varmen, vil slangerne være det
første der blver varme, det burde kunne ses med de proffesionelle IR
kameraer. Feks. dem man termograferer elskabe med. De viser os endda når en
skrue ikke er ordentlig spændt.

--
Automatik-Mekaniker
Calle.

Fra : John Smith

Dato : 11-03-05 18:00

Christian B. Andresen wrote:

> Så må man have besøg af jordemoderen

Nej

John Smith

Fra : Thomas Jensen

Dato : 11-03-05 22:10

"Lars" <megacool5000@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> for varmen og se hvor slangerne går.
> Jeg vil nemlig meget gerne bore lidt i et gulv med gulvvarme.

Der er en eneste regel ved gulvvarme: Lad være med at bore i gulvet!! - det
er gået galt for mange, og det gør det sansynligvis også for dig hvis du
prøver.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 15-03-05 19:29

> Der er en eneste regel ved gulvvarme: Lad være med at bore i gulvet!! -
> det er gået galt for mange, og det gør det sansynligvis også for dig hvis
> du prøver.

Medmindre man - som jeg - for rundt med en tommestok og målte hvor dybt
slangerne lå, når de havde hælt beton ud over. Håndværkerne synes jeg var
dybt tåbelig, men jeg var nu ret taknemmelig for min viden, da vi skulle
bore stålreglar op til vægge.

Mine ligger i øvrigt 9 cm nede.

Mvh Maria