Fjerne envejsskruer...
Fra : Uni Bull

Dato : 10-03-05 11:56

Hej.

Da jeg skal udskifte mine ruder i huset, skal
jeg have afmonteret en del rudesikringsbeslag.
Disse beslag er, naturligt nok, blevet fastgjort
med envejsskruer...

Jeg har (bl.a. på anbefaling fra NG) købt mig
et skrueudtrækkersæt. Men for at kunne bruge
skrueudtrækkeren skal jeg have boret et hul
nogenlunde midt i skruerne.

Selvom jeg har købt et cobolt-legeret borsæt, så
sker der ikke en pind. Jeg kan ikke få boret et
hul i skruerne
Jeg benytter (selvfølgelig) en almindelig akku-
skrue-boremaskine. Skal jeg have fat i noget
højhastigheds-noget?

Jeg lidt presset. Glasmanden kommer om
et par dage og hvis jeg ikke har fået beslagene af
inden da, bliver det unægteligt noget svært at skifte
ruderne...

Hvad gør jeg nu? Hvad gør jeg forkert? Skal jeg bruge
noget helt andet udstyr? Hjæælp...
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 10-03-05 12:12

"Uni Bull" <Noway@here.nu> skrev >
> Selvom jeg har købt et cobolt-legeret borsæt, så
> sker der ikke en pind. Jeg kan ikke få boret et
> hul i skruerne

Jeg kender ikke typen, men hvis du får fat i dem, der er beregnet til boring
i rustfrit stål, skulle du kunne bore. Hvis det er realistisk, skal man
starte med et mindre bor(dog ikke for lille), det gør det nemmere. Dit
problem ligger muligvis i, at du ikke presser hårdt nok på boret?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Finn Hybjerg Hansen

Dato : 10-03-05 13:24

Fra : Uni Bull

Dato : 10-03-05 18:28

"Finn Hybjerg Hansen" <fhh@kom.aau.dk> wrote in message

> Teoretisk forslag: Lav en ny ligekærv i skruen på tværs af den
> eksisterende med en Dremel med en tynd skæreskive på. Om ikke andet så er
> det da en god undskyldning for at købe en Dremel-ting
> Om det kan lade sig gøre ved jeg ikke, det er kun et gæt.

Det er skam ikke teoretisk - det blev løsningen.

De er stadig "a pain in..." at få ud, men nu kan det da
lade sig gøre.

....jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal bruge den hersens
Dremel-kopi til i fremtiden, men nu ligger den da i
værktøjsskabet

Tak for hjælpen.
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : Gainsbourg

Dato : 14-03-05 15:27

Det er altid skønt, at have en god undskyldning, for at købe en Dremel

> ...jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal bruge den hersens
> Dremel-kopi til i fremtiden, men nu ligger den da i
> værktøjsskabet

Tro mig, du bliver glad for den - Dremel er et dejligt værktøj

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Uni Bull

Dato : 14-03-05 20:37

"Gainsbourg" <isl41688@TORSTENimage.dk> wrote in message

> Tro mig, du bliver glad for den - Dremel er et dejligt værktøj

Det bliver bedre endnu. Glasmanden og jeg blev ikke færdige
med udskiftningen i lørdags (der var mere besværlig kit end
vi havde turde håbe på) og han hentede sin stiftpistol og kom-
pressor i dag, så jeg blev nødt til at investere i en lille kompres-
sor og en stiftpistol Så nu står den på trykluftværktøj

....uha det bliver lækkert - man kan jo få *mange* forskellige
slags trykluftværktøj som man jo *må* eje
--
Uni Bull
Vallensbæk

Fra : O. Hansen

Dato : 10-03-05 13:56

"Uni Bull" <Noway@here.nu> wrote in message

[...klip]
> Disse beslag er, naturligt nok, blevet fastgjort
> med envejsskruer...
[...klip...]
> Jeg lidt presset. Glasmanden kommer om
> et par dage og hvis jeg ikke har fået beslagene af
> inden da, bliver det unægteligt noget svært at skifte
> ruderne...
[klip...]

Prøv at ringe til Glasmanden og forklar ham problemet. Han har temmelig
sikkert det rigtige værktøj. Min glasmand har en rundsavsagtig boremaskine,
hvor klingen vibrerer. Han kan føre klingen ind imellem vinduet og listen og
"save" skruerne over. Det tager ingen tid.
/Ove Hansen